آفتاب

کردستان عراق استفاده داعش از سلاح شیمیایی علیه کردها را تایید کرد

کردستان عراق استفاده داعش از سلاح شیمیایی علیه کردها را تایید کرد

پس از گزارش پنتاگون و نیروهای آلمانی مستقر در عراق درباره استفاده داعش از سلاح شیمیایی، اقلیم کردستان نیز استفاده گروه تروریستی داعش از گاز کلر علیه کردها را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال بررسی و انجام تحقیقات در مورد حملاتی است که گروه تروریستی داعش علیه پایگاه‌های نیروهای پیشمرگ در شهر مخمور واقع در جنوب غربی اربیل انجام داده و احتمالا در آنها از گاز کلر علیه کردها استفاده کرده‌ است.

این شورا اعلام کرد که طبق نتایج اولیه گزارش‌ها، به نظر می‌رسد مواد شیمیایی با استفاده ازگلوله خمپاره پرتاب شده‌، و تاکنون چندین تن از نیروهای پیشمرگ‌ که در اثر این حملات مصدوم شده بودند، مداوا شدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه تاکید کرده بود که داعش در حملات خود علیه پیشمرگ‌ها در شمال عراق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

پیش از این نیز مجله بیلد آلمان با استناد به یک گزارش محرمانه از ارتش این کشور اعلام کرد که داعش در درگیری‌های اطراف شهر مخمور از سلاح شیمیایی استفاده کرده و این مساله باعث زخمی شدن 60 نیروی کرد شده است.

انتهای پیام
کد N921062

وبگردی