آفتاب

ویژه‌برنامه‌های بارگاه کریمه اهل بیت در دهه کرامت

ویژه‌برنامه‌های بارگاه کریمه اهل بیت در دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)از برگزاری بیش از 500 برنامه در 50 عنوان در دهه کرامت از سوی حرم مطهر کریمه اهل بیت خبر داد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)از برگزاری بیش از 500 برنامه در 50 عنوان در دهه کرامت از سوی حرم مطهر کریمه اهل بیت خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که «بیش از 500 برنامه در 50 عنوان در دهه کرامت از سوی حرم برگزار خواهد شد» اظهار کرد: دهه کرامت در گذشته در تقویم رسمی کشور وجود نداشت و برنامه خاصی در این ایام برگزار نمی‌شد؛ اما خوشبختانه در سال‌های اخیر اول ذیقعده روز تولد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها انتخاب و دهه کرامت بر اساس آن پایه گذاری شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: نام دهه کرامت برگرفته از لقب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است و امروز در سراسر کشور شورای مخصوصی برای این ایام شکل گرفته و در طول سال جلسات گوناگونی برگزار می‌شود.

احمدی تصریح کرد: در این راستا، کتابی به نام «در آستان کرامت» در نسخه دوم تولید شده که محتوای مناسب با هر روز در آن گردآوری و انتشار پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که «برنامه‌های دهه کرامت از روز شنبه 24مرداد 1394 آغاز خواهد شد» اظهار کرد: این برنامه با ورود کاروان «زیر سایه خورشید» اعزامی از آستان مقدس حضرت رضا (ع) از ساعت 19 در صحن امام رضا(ع) آغاز و مورد استقبال خدام و عموم علاقمندان قرار خواهند گرفت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: در شب میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، ویژه برنامه‌ای در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که تلاوت قرآن با نوای سید جواد حسینی، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی سیدمهدی میرداماد و سید احمد واعظی و در پایان گلباران مضجع شریف حضرت از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

احمدی افزود: در روز میلاد نیز برنامه افتتاحیه جشن‌های مردمی دهه کرامت در حرم مطهر مطابق با برنامه‌های هر ساله انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای تواشیح، مدیحه سرایی حاج احمد واعظی، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی و آیین خطبه خوانی از برنامه‌های روز میلاد خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: آیین معنوی هدیه معنوی تلاوت نیم جز از قرآن کریم و همچنین آیین شعرخوانی ملکوت هشتم در عصر روز میلاد با حضور شاعران آیینی کشور از برنامه‌های عصر روز میلاد است.

احمدی تصریح کرد: همچنین جشن شام میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی و مداحی حاج عباس حیدرزاده برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: برنامه «در پناه بانو» ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های عصر روز 26 مرداد خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به برگزاری برنامه «در سایه سار کریمه»، بیان کرد: اعزام سفیران حضرت معصومه سلام الله علیها به 8 استان تهران، کردستان، مرکزی، گیلان، اصفهان و ... از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

احمدی افزود: بازدید از مراکز گوناگون استان همانند غبارروبی بقاع متبرکه، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و ادای احترام به خانواده شهدای خواهر از جمله برنامه‌های این دهه است.

وی ادامه داد: همچنین در بوستان حضرت نجمه ویژه برنامه‌هایی در شب‌های دهه کرامت برای قشر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم برادر و خواهر از برنامه‌های دهه کرامت است که زیر نظر مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر به ترتیب در 26 مرداد و 30 مرداد برگزار خواهد شد.

احمدی با اشاره به برنامه‌های بین المللی دهه کرامت، اظهار کرد: در این راستا همایش‌هایی بین المللی برای حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در 8 کشور هندوستان، عراق، آذربایجان، پاکستان و ... اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قرائت خطبه روزانه از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است که از آیین‌های بسیار قدیمی حرم مطهر بوده و از سوی خادمان انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: حضور هنرمندان در حرم مطهر از دیگر برنامه‌هاست که احادیث و کلمات نورانی اهل بیت(ع) را به قلم زیبا نوشته و در اختیار مردم قرار خواهند داد.

احمدی بیان کرد: مسابقات قرآنی کریمه در مقاطع نوجوان و جوان و در دو قسمت خواهر و برادر در 29 و 30 مرداد از جدیدترین برنامه‌های دهه کرامت است که مسبوق به سابقه نیست.

وی با اشاره به برگزاری برنامه «من هم مهربان هستم»، اظهار کرد: این برنامه، ویژه فرزندان خادمان حرم مطهر است که در روز جمعه 30 مرداد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به افتتاح جشنواره بین المللی فاطمی همزمان با افتتاحیه برنامه‌های دهه کرامت گفت: در این جشنواره به شخصیت‌های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به صورت عام پرداخته خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: نماز، امر به معروف، نهی از منکر، عفاف و حجاب، فرهنگ زیارت، شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها و دفاع از ولایت در سیره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت معصومه سلام الله علیها از موضوعات جشنواره و در گروه‌های سنی و با دو رویکرد عمومی و تخصصی است.

وی با بیان این‌که «این جشنواره از نخستین روز ماه ذیقعده آغاز خواهد شد» گفت: مهلت ارسال آثار تا سی ام آذرماه و اختتامیه آن در یازدهم دی ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N921060

وبگردی