آفتاب

پایان وضعیت فوق العاده در فرگوسن

پایان وضعیت فوق العاده در فرگوسن

بهبود نسبی اوضاع امنیتی در فرگوسن آمریکا موجب لغو وضعیت فوق العاده در این شهر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، با پایان روز جمعه وضعیت فوق العاده در شهر فرگوسن آمریکا نیز پایان یافت. 

شهر فرگوسن در ایالت میسوری از روز دوشنبه هفته گذشته پس  از مراسمی که به مناسبت اولین سالگرد قتل «مایکل براون» نوجوان سیاه پوست ۱۸ ساله، برگزار شد بار دیگر صحنه اعتراضات مردمی به بی عدالتی موجود در ایالت متحده شد که در نتیجه آن مقامات ایالتی تصمیم به برقراری وضعیت فوق العاده در این شهر گرفتند. 

در نخستین سالگرد قتل مایکل براون سیاه پوست، فردی با تیراندازی به طرف مأموران پلیس موجب تشنج اوضاع شده بود. یک روز بعد، «جان بلمار» رییس پلیس شهر فرگوسن اعلام کرد که به دنبال تیراندازی متقابل پلیس، این ضارب مسلح به بیمارستان منتقل شد.

ادامه درگیری ها میان معترضان تبعیض نژادی با پلیس ضد شورش در روزهای گذشته باعث شد تا پلیس فرگوسن با اعلام حالت فوق العاده نظامی بیش از ۶۰ نفر را دستگیر کرده و با یورش بردن به سمت معترضین ۲۳ نفر دیگر را بازداشت کند.

درگیری های فرگوسن که طی یک سال گذشته ادامه داشته است، زمانی به اوج خود رسید که دادگاه رای به بیگناهی عامل قتل مایکل براون داد. به این ترتیب شهرها و ایالت های مختلف آمریکا نیز صحنه اعتراضات گسترده شد به طوری که فرماندار میسوری در نهایت مجبور شد تا گارد ملی را به منطقه «سنت لوئیس» در شهر فرگوسن اعزام کند.

کد N921028

وبگردی