آفتاب

دهقان: کارت زرد به وزیر اقتصاد کج‌سلیقگی سیاسی بود

دهقان: کارت زرد به وزیر اقتصاد کج‌سلیقگی سیاسی بود

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: درک درست از واقعیات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور برای نمایندگان یک فرض واجب و ضروری است.

غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره روند سوال و کارت زرد نمایندگان مجلس به وزرای دولت اظهار کرد: در عرصه سیاست‌ورزی کشور، هر سه قوه شأن و منزلت بالایی دارند و هر کدام هم وظایف خاص خود را دارا هستند بنابراین نباید به گونه‌ای عمل کنند که شائبه جناح‌گرایی، باندبازی و بی‌توجهی به منافع کلان کشور ایجاد شود.

وی همچنین افزود: پس از موفقیت دولت در حل و فصل موضوع هسته‌ای، امید و نشاط در میان آحاد جامعه و نخبگان بوجود آمد. در این شرایط باید بیش از گذشته شاهد همگرایی قوا با هم باشیم اما به نظر می رسد لایه‌هایی در قوه مقننه، این موضوع را درک نکرده‌اند و در مقطعی که شاهد ثبات اقتصادی و آرامش در بازار هستیم و هنوز یک هیات اقتصادی از ایران نرفته،‌هیات بعدی آماده ورود به ایران است و بازار بیش از گذشته برای تولید استقبال نشان داده است،‌ وزیر اقتصاد با اندک بهانه‌ای به مجلس کشانده می‌شود و کارت زرد سوم را می گیرد.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه بخشهایی از نمایندگان مجلس از واقعیات جامعه کمتر خبر دارند و از میزان محبوبیت گفتمان اعتدال بی‌اطلاعند، خاطر نشان کرد: تا انتخابات چند ماهی بیش نمانده و نمایندگان برای کسب رای در انتخابات مجلس دهم، نباید کاری کنند که از محبوبیت خود بکاهند. مجلس می تواند درباره همه امور کشور نظارت داشته و نظر بدهد و بر عملکرد قوه مجریه هم نظارت کند اما کارت زرد به وزیری که در حوزه کاری خود موفق بوده نوعی کج‌سلیقگی سیاسی است.

دهقان در پایان گفت: انتظار می رود نمایندگان در ماه های پایانی مجلس نهم به گونه‌ای عمل کنند که بیش از گذشته نام نیکی در عرصه قانونگذاری از خود به جای بگذارند.

انتهای پیام

کد N920983

وبگردی