آفتاب
تحولات عراق؛

تظاهرات هزاران عراقی در حمایت از اصلاحات العبادی/ هلاکت ۲۹ داعشی

تظاهرات هزاران عراقی در حمایت از اصلاحات العبادی/ هلاکت ۲۹ داعشی

تظاهرات هزاران عراقی در حمایت از اصلاحات حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هلاکت ۲۹ تروریست داعشی در شرق الرمادی از جمله تحولات اخیر عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع خبری، هزاران عراقی در حمایت از بسته اصلاحی حیدر العبادی نخست وزیر عراق که پارلمان این کشور نیز در راستای مبارزه با فساد آن را تصویب کرد، در میدان التحریر بغداد تظاهرات کردند.

این در حالی است که آیت الله علی سیستانی مرجع عالی شیعیان نیز حمایت خود را از اصلاحات دولت و مجلس عراق در مبارزه با فساد اعلام و بر ضرورت اصلاح نظامی قضایی تاکید کرد. دولت حیدر العبادی روز یکشنبه بسته اصلاحی مبارزه با فساد را بعد از هفته ها تظاهرات مردم عراق و دعوت آیت الله سیستانی به اقدامات جسورانه تر علیه فساد، تصویب کرد.

گفتنی است روز سه شنبه پارلمان عراق این بسته را تصویب کرده است. خبر دیگر اینکه «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق از کشته شدن ۲۹ تروریست گروهک داعش در شرق الرمادی خبر داد.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق به همراه پلیس فدرال توانستند ۲۹ تروریست گروهک داعش را در درگیری ها منطقه «حصیبه» واقع در شرق الرمادی به هلاکت برسانند. شاکر جودت تاکید کرد: نیروهای امنیتی توانستند در جریان عملیات پیشروی در شرق الرمادی، ۵۱ مورد از اهداف داعش را نابود کنند.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد اعلام کرد: حدود ۸ میلیون نفر در مناطق تحت کنترل گروهک داعش در عراق و سوریه نیاز به کمک های انسانی دارند.

برآوردهای سازمان ملل حاکی از آن است که ۸ میلیون نفر در مناطق تحت سلطه داعش به سر می برند و شرایط زندگی آنها به دلیل اقدامات تروریستی داعش هر روز بدتر می شود.

کد N920861

وبگردی