آفتاب

آیت الله جنتی: جایگاه حقوقی برجام هر چه سریع تر مشخص شود

آیت الله جنتی: جایگاه حقوقی برجام هر چه سریع تر مشخص شود

ایرنا نوشت:

 آیت الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران دو دیدگاه در مورد جایگاه حقوقی برجام را بیان کرد و گفت: مقامات مسئول هرچه زودتر تکلیف برجام و اینکه جزو موافقت نامه های بین المللی به حساب می آید یا نه را روشن کنند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: الان بحث هایی از نظر حقوقی مطرح است که باید برجام به مجلس برود یا نرود. در یک دیدگاه من هم به آن معتقدم برجام جزو موافقت نامه هاست و باید به مجلس برود و مجلس امضا کند. اگر این دیدگاه درست باشد دولت باید لایحه بدهد.

وی افزود: در مقابل بعضی دیگر می گویند شورای عالی امنیت ملی باید نظر بدهد. ما اینجا نمی توانیم تعیین تکلیف کنیم. مقامات مسئول باید تصمیم بگیرند و تکلیف را تعیین کنند تا این موضوع بیش از این بلاتکلیف نماند.

ایت الله جنتی بحث هسته ای را « مساله ای ملی» خواند و گفت: این موضوع، جناحی و حزبی وجریانی نیست.نباید افرادی برای مقاصد اصلی خود از این موضوع استفاده ابزاری کنند.

خطیب جمعه تهران از دانشمندان و دست اندرکاران برنامه هسته ای ایران به سبب پیشرفت های خوبی که طی سالهای گذشته به دست امده تقدیر کرد و گفت: متاسفانه از همه این پیشرفت ها نمی توانیم استفاده کنیم. به همه دانشمندان و دست اندرکاران تبریک می گویم. در این شرایط باید مصلحت ملت را در نظر گرفت.

29220

کد N920586

وبگردی