آفتاب

گزارش روزنامه الاخبار از ایفای نقش افسران آمریکایی و اسرائیلی در تجاوز به یمن

گزارش روزنامه الاخبار از ایفای نقش افسران آمریکایی و اسرائیلی در تجاوز به یمن

روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که افسران آمریکایی، اسرائیلی و افسرانی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مسئولیت عملیات هماهنگی و محول کردن نقش‌ها و ماموریت‌ها درخصوص جنگ یمن را برعهده دارند و «محمد دحلان» مقام سابق فلسطینی که از جنبش فتح جدا شده است، مامور هماهنگی میان طرف‌های متجاوز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی در خصوص نقش امارات در جنگ یمن اعلام کرد که امارات هم از نظر سیاسی و هم نظامی خود را وارد جنگ یمن کرده است و حتی در رهبری مداخله زمینی در جنوب یمن از عربستان پیشی گرفته است چراکه نیروها و افسران اماراتی و عربستانی را وارد عدن کرد و مقری را برای آنها در منطقه «البریقه» ایجاد کرد.

به گزارش الاخبار، افسران آمریکایی، اسرائیلی و دیگر افسران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مسوولیت عملیات هماهنگی و توزیع ماموریت‌ها در جنگ یمن را برعهده دارند. همچنین سه مرکز پژوهش استراتژیک در قاهره، دبی و واشنگتن ایجاد شده تا ائتلاف سعودی را به اطلاعات، داده‌ها، اخبار و راهنمایی و اطلاعات نظامی و تمامی اطلاعات درخصوص یمن در زمینه‌های اجتماعی، قبیله‌ای، دینی و جغرافیایی مجهز کنند.

همچنین محمد دحلان، رهبر سابق فلسطینی که از جنبش فتح جدا شده و به عنوان مشاور عالی امنیتی ولیعهد امارات فعالیت می‌کند. وی مامور هماهنگی میان گروه‌ها و طرف‌های متجاوز به یمن است.

حتی رژیم صهیونیستی که به طور محرمانه از جنگ یمن حمایت می‌کند، چند ناو دریایی خود را در دریای سرخ مستقر کرده است که یکی از آنها در نزدیکی باب‌المندب و دومی در مقابل بندر جیزان عربستان واقع شده است. صهیونیستها شکست عربستان در یمن را به منزله تهدید واقعی برای حضور خود در دریای سرخ و منطقه می‌دانند.

به گفته الاخبار، دحلان نقش منطقه‌ای مهمی در سیاست خارجه امارات دارد. نزدیکان دحلان نیز می‌گویند وی از چند ماه پیش چهار میلیارد دلار به عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر منتقل کرده و مسوولیت حمایت از خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی را برعهده دارد.

دحلان همین نقش را در حال حاضر در یمن بازی می‌کند طوری که ابوظبی مسوولیت تامین سلاح برای نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن را برای مقابله با حوثی‌ها و اخوان‌المسلمین یمن به وی واگذار کرده است.

انتهای پیام

کد N920518

وبگردی