آفتاب

تاکید کره‌شمالی بر دفاعی بودن برنامه هسته‌ای این کشور

تاکید کره‌شمالی بر دفاعی بودن برنامه هسته‌ای این کشور

یک دیپلمات کره‌شمالی اظهار کرد، پیونگ‌یانگ تا زمانی که تهدید از سوی آمریکا احساس کند برنامه هسته‌ای دفاعی خود را به پیش خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "سو سه پیونگ"، سفیر کره‌شمالی در مصاحبه‌ای همچنین رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره‌جنوبی را که قرار است هفته آینده آغاز شود، محکوم کرد و گفت: این رزمایش‌ها باعث افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در هفتادمین سالگرد آزادی این شبه‌جزیره از اشغال ژاپن در پایان جنگ‌جهانی دوم می‌شوند.

وی به رویترز گفت: آنها باید نگرش خود را تغییر دهند. آنها باید سیاست‌های خصمانه خود را تغییر دهند و در غیر این صورت ما توسعه همزمان اقتصاد و برنامه هسته‌ای خود را ادامه خواهیم داد.

سو که سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره در سازمان ملل در ژنو و همچنین سفیر این کشور در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل است، تاکید کرد: برنامه هسته‌ای کره‌شمالی برای ایجاد توازن در مقابل آمریکا است. این برنامه کاملاً دفاعی بوده و این موضوع صددرصد قطعی است اما هنگامی که آنها کاری علیه ما انجام دهند ما نیز مشابه آن را انجام خواهیم داد. اگر آنها جنگ دیگری راه بیندازند ما آماده هستیم تا هر نوع کاری انجام دهیم.

این فرستاده کره شمالی هرگونه نقش کشورش در مین‌گذاری‌هایی اخیر را که باعث مجروح شدن دو سرباز کره‌جنوبی در منطقه عاری از سلاح در مرز این کشور شد، رد کرد.

ارتش کره‌جنوبی تهدید کرده این اقدام را که پیونگ‌یانگ را متهم آن می‌داند تلافی خواهد کرد.

سو تاکید کرد: هر اتفاقی که در کره‌جنوبی می‌افتد آنها کره‌شمالی را مقصر آن می‌دانند. چند سال پیش مساله غرق شدن کشتی کره‌جنوبی را مطرح کردند و کره‌شمالی را مقصر آن داسنتند.

انتهای پیام

کد N920487

وبگردی