آفتاب

ژنرال آمریکایی: نیروهای افغان نیازمند پشتیبانی نظامی در سال‌های آینده هستند

ژنرال آمریکایی: نیروهای افغان نیازمند پشتیبانی نظامی در سال‌های آینده هستند

یک ژنرال بلندپایه آمریکایی مدعی شد: نیروهای امنیتی افغان همچنان نیازمند پشتیبانی گسترده نیروهای نظامی ائتلاف و آمریکا در جنگ خود با طالبان و دیگر گروه‌های افراطی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال "ویلسون شافنر"، معاون ارتباطات رئیس ستاد نیروهای ائتلاف آمریکایی در افغانستان از طریق ارتباط تلفنی در یک کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: نیروهای مسلح افغان همچنان نیازمند پشتیبانی گسترده هستند و این یکی از دلایل حیاتی بودن ماموریت «پشتیبانی قاطع» است.

شافنر مدعی شد: واحدهای نظامی افغان قطعا در فصل درگیری امسال مورد امتحان قرار گرفته‌اند اما آنها مواضعشان را حفظ کرده‌اند و شجاعت و انعطاف از خود نشان داده‌اند.

وی تایید کرد که همچنان در امور بی‌نظیر پشتیبانی هوایی، هوانوردی، اطلاعات و لجستیک کمبودهایی به لحاظ قابلیت وجود دارد و اذعان می‌کند که ارتش افغانستان و دیگر واحدهای ملی این کشور نیازمند کمک و پشتیبانی آمریکا در سال‌های آینده هستند.

شافنر ارتش افغانستان را به دلیل اجرای عملیات‌های برنامه‌ریزی شده، سنجیده که از پشتیبانی مناسب برخوردار بوده و همچنین نشان دادن عملکرد بسیار خوب تحسین کرد.

وی افزود: ما آغاز این عملکرد را ابتدا در ماه ژانویه در استان هلمند دیدیم و بعد تداوم آن را در استان‌های زابل و غزنی مشاهده کرده و در دو هفته گذشته نیز در استان ننگرهار شاهد تداوم آن بودیم.

با این حال به گفته این ژنرال آمریکایی، نیروهای افغان از شکست‌هایی بزرگ به ویژه در زمینه هماهنگ کردن عملیات‌هایشان رنج بردند.

ژنرال شافنر گفت: افغانستان در حال حاضر با افزایش هرچه بیشتر انفجار بمب‌های دست‌ساز و حملات مهم طالبان در شهر کابل، پایتخت این کشور رنج می‌برد.

انتهای پیام

کد N920401

وبگردی