آفتاب

برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی ایران در نخجوان

برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی ایران در نخجوان

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18- 14 آگوست سال جاری (23 لغایت 27 مرداد 1394) در نخجوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان در این باره اطلاعاتی را در اختیار خبرگزاری Report قرار داده است.

به گفته وی، این نمایشگاه توسط فعالان اقتصادی ایران که در بخش‌های مختلف اقتصادی فعالیت دارند تشکیل می‌شود. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم، فعالان اقتصادی، تاجران و صاحبان صنایع نخجوان با امکانات اقتصادی ایران، آشنایی کارفرمایان دو طرف و گسترش همکاری‌های اقتصادی - تجاری ایران و نخجوان است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان افزود: 27 شرکت بزرگ ایرانی در بخش‌های مختلف صنایع در این نمایشگاه مشارکت دارند. به نظر من استان‌های همجوار ایران از توانمندی خوب اقتصادی برخوردار بوده و امکانات خوبی برای همکاری موجود است. گسترش همکاری‌های اقتصادی - تجاری ایران و نخجوان برنامه اصلی فعالیت‌های سرکنسولگری را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری نیز طرح‌هایی در دستور کار مذاکره است. بر این باوریم که امکانات خوبی جهت همکاری با جمهوری خود مختار نخجوان در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و همچنین مناطق آزاد ارس و ماکو وجود دارد. علاوه بر این‌ها توسعه و رشد اقتصادی و صنایع طی سال‌های اخیر در جمهوری خود مختار نخجوان و وجود امکانات خوب جهت همکاری نیز زمینه‌ساز تحکیم این روابط خواهد بود.

انتهای پیام

کد N920391

وبگردی