آفتاب

محکومیت جهانی انفجار تروریستی شهرک صدر بغداد

محکومیت جهانی انفجار تروریستی شهرک صدر بغداد

به دنبال کشته و زخمی شدن صدها تن در انفجار تروریستی بغداد، چند تن از مقامات و مسوولان جهان این انفجار را محکوم و بر همبستگی خود با دولت عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق ضمن تسلیت به دولت و مردم عراق به دلیل انفجار تروریستی در شهرک صدر بغداد همبستگی خود را با عراق علیه تروریسم اعلام کرد.

اولاند به تلاش‌ها برای جنگ با تروریسم در عراق اشاره و تاکید کرد: فرانسه که بخشی از ائتلاف بین‌المللی ضدداعش است از هیچ تلاشی برای حمایت از عراق در این زمینه فروگذاری نخواهد کرد.

وی اصلاحات العبادی در نظام سیاسی عراق را ستود.

العبادی نیز از اولاند به خاطر این تماس تلفنی قدردانی و تاکید کرد: برای مبارزه با تروریسم باید با هم متحد شویم. نیروهای قهرمان ما در جبهه‌های جنگ پیروزی‌های زیادی به دست آورده‌اند و همچنان برای پاکسازی تمامی خاک عراق تلاش خواهند کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای انفجار تروریستی بغداد را محکوم و بار دیگر خواهان هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم شد.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامات تروریستی بار دیگر قصد تروریست‌ها برای اهداف جنایتکارانه خود را ثابت کرد. روسیه تلاش‌های مقامات عراق را در زمینه مبارزه با تروریسم تایید می‌کند و به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت می‌گوید.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در پیام تسلیتی برای فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق و حیدر العبادی حمله تروریستی بغداد را به شدت محکوم کرد.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان بر آمادگی مسکو برای حمایت از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

همچنین دولت انگلیس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی داعش به شهرک صدر بر همبستگی انگلیس با دولت عراق و حمایت از این کشور برای ریشه‌کن کردن تروریسم تاکید کرد.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز انفجار شهرک صدر بغداد را محکوم و بر لزوم حمایت از دولت عراق در جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.

العربی تاکید کرد: این اقدام جنایتکارانه با هدف ناکام گذاشتن تلاش‌های دولت عراق در جنگ علیه تروریسم صورت می‌گیرد.

وی همبستگی کامل اتحادیه عرب با دولت عراق در جنگ علیه تروریسم را اعلام کرد.

وزارت خارجه سوریه نیز ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی، این حمله را به شدت محکوم کرد.

ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور عراق نیز ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی شهرک صدر بر لزوم حمایت از شهروندان در برابر حملات داعش و دیگر تروریست‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N920370

وبگردی