آفتاب
گزارش مهر از دستور هفته آینده صحن علنی مجلس؛

اعضای کمیسیون «برجام» این هفته انتخاب می‌شوند/ 2 وزیر در راه مجلس

اعضای کمیسیون «برجام» این هفته انتخاب می‌شوند/ 2 وزیر در راه مجلس

نمایندهگان مجلس، این هفته اعضای کمیسیون ویژه بررسی «برجام» را انتخاب خواهند کرد؛ وزرای نفت و نیرو نیز در هفته پیش رو، برای پاسخ به سؤال دو نماینده به مجلس فراخوانده شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی تشکیل خواهد داد.

اولین دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته آینده، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد «طرح حمایت از صنعت برق کشور» خواهد بود.

وکلای ملت در هفته آینده همچنین، گزارش کمیسیون عمران در مورد «طرح توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور» را بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد «طرح الحاق دو تبصره به لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت» نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته آینده همچنین، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد «طرح اصلاح بندی از قانون برنامه پنجم توسعه» را نیز که توسط شورای عالی استان ها ارائه شده است، بررسی خواهند کرد.

وکلای ملت همچنین گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد «لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح» را نیز بررسی خواهند کرد.

بررسی «طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث» نیز در دستور کار هفته آینده صحن مجلس قرار دارد.

نمایندگان مردم در مجلس، طی هفته آینده «لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی» را بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد «طرح جلوگیری از پرداخت خسارت تاخیر به کشتی‌ها» نیز در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد.

در جلسات علنی مجلس در هفته پیش رو، اعضای «کمیسیون ویژه رسیدگی کننده به توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ و آثار و پیامدهای آن» (کمیسیون ویژه برجام) نیز انتخاب خواهند شد؛ این موضوع دردستور کار هفته اخیر مجلس شورای اسلامی نیز قرار داشت که به دلیل عدم جمع‌بندی و تفاهم دو فراکسیون سیاسی اصلی مجلس تا آن تاریخ برای ارائه فهرست مشترک، این دستور به هفته آینده موکول شد. 

بررسی سوال حسن کامران نماینده مردم اصفهان از حمید چیت‌چیان وزیر نیرو و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در دستور روز سه‌شنبه هفته آینده مجلس قرار دارد.

کد N920280

وبگردی