آفتاب

خودروی پیاده‌روی شخصی که درون کیف جا می‌شود

خودروی پیاده‌روی شخصی که درون کیف جا می‌شود

یک شرکت ژاپنی وسیله نقلیه کوچکی را طراحی کرده که می‌توان به راحتی با آن در سطح شهر جابجا شد.

یک شرکت ژاپنی وسیله نقلیه کوچکی را طراحی کرده که می‌توان به راحتی با آن در سطح شهر جابجا شد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، وسیله نقلیه شرکت Cocoa Motors، «خودروی پیاده‌روی» (WalkCar) نام داشته که دقیقا به اندازه یک آی‌پد چرخدار است. این وسیله قادر است با سه ساعت شارژ، مسیری 12 کیلومتری را با سرعتی برابر با 10 کیلومتر در ساعت طی کند. کاربران می‌توانند با تنظیم وزن خود روی تخته اصلی آن را برانند.

سازندگان اخیرا از باتری لیتیومی خودروی پیاده‌روی پرده‌برداری کرده‌اند. این باتری به اندازه یک باتری لپ‌تاپ است و این وسیله نقلیه بیشتر به یک اسکیت برد شباهت دارد تا یک خودرو.

به گفته سازندگان، این ابداع می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. برای مثال، این وسیله از قدرت کافی برای راندن یک ویلچر برخوردار است. جنس بدنه آن از آلومینیوم سبک است و می‌تواند تا 120 کیلوگرم وزن را تحمل کند.

این دستگاه، هنگامی که راننده روی آن می‌ایستد، به طور خودکار روشن شده و هنگامی که پای خود را از روی آن برمی‌دارد، این وسیله نقلیه خاموش می‌شود. از همه بهتر اینکه این فناوری نیاز به جای پارک ندارد، چون به اندازه‌ای کوچک است که داخل کوله‌پشتی جا می‌شود.

شرکت Cocoa Motors اعلام کرده که تا چند ماه آینده می‌توان خودروی پیاده‌روی را از سایت کیک‌استارتر به قیمت 800 دلار خریداری کرد.

انتهای پیام

کد N920258

وبگردی