آفتاب
در دیدار با نمایندگان ائتلاف مخالفان سوری مطرح شد،

لاوروف: توافق در مورد مبارزه با تروریسم باید با اقدامات عملی همراه شود

لاوروف: توافق در مورد مبارزه با تروریسم باید با اقدامات عملی همراه شود

وزیر خارجه روسیه در دیدار با هیات ائتلاف مخالفان سوریه در مسکو تاکید کرد: غرب و مخالفان سوری باید توجه خود را بر مبارزه با تروریسم متمرکز کنند و مساله مهمتر این است که توافق در مورد جنگ علیه تروریسم را باید به اقدامات عملی هماهنگ تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه در دیدار با هیات ائتلاف مخالفان سوریه در مسکو گفت: ما از غرب و مخالفان سوریه می‌خواهیم تا در این مرحله توجه خود را بر مبارزه با تروریسم متمرکز کنند. همگان منافع مشترکی در زمینه مبارزه با تروریسم دارند و باید به حل و فصل سیاسی بحران سوریه در نزدیک‌ترین زمان ممکن توجه کنند.

وی افزود: مساله مهم‌تر این است که این منافع مشترک را به اقداماتی عملی هماهنگ تبدیل کرد. ما با تمامی طرف‌های خارجی از جمله آمریکا، شرکای اروپایی خود و کشورهای منطقه همکاری می‌کنیم اما همگان باید برای پیشبرد حل و فصل بحران سوریه براساس بیانیه ژنو، مذاکرات سوری- سوری و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم تلاش کنند.

لاوروف تاکید کرد: ما برای متحد کردن سوری‌ها درخصوص حفظ کشور و ثبات و امنیت خود تلاش می‌کنیم و با تمامی مخالفان سوریه در داخل یا خارج همکاری می‌کنیم.

"خالد خوجه" رئیس ائتلاف مخالفان سوری نیز در این دیدار از نقش روسیه در همکاری با مخالفان سوری قدردانی کرد و گفت: اوضاع کنونی سوریه با دوره‌های قبل فرق کرده است. ما به عنوان نمایندگان مردم و مخالفان سوریه به اینجا آمده‌ایم تا موضع ائتلاف را درخصوص روند انتقال سیاسی در سوریه شرح دهیم.

وی گفت: دیداری که ما با تیمی از وزارت خارجه داشتیم، مفید بود و بر اهمیت حفظ کشور سوریه و تمامی نهادهای آن توافق کردیم. روند تغییر باید براساس توافق ژنو و تشکیل هیات دولت انتقالی با تمامی اختیارات باشد.

خوجه گفت: ائتلاف اولین طرفی بوده که با تروریسم جنگیده است و ما همچنان به این جنگ ادامه می‌دهیم. مبارزه با تروریسم باید با تحقق ثبات در سوریه همراه باشد. روابط بسیار قوی میان مردم سوریه و روسیه وجود دارد و حفظ این روابط برای ما مهم است. به عقیده ما باید تغییری در وضعیت کنونی سوریه رخ بدهد تا از تنش بیرون آمده و به ثبات برسیم.

خالد خوجه پیش از دیدار خود با لاوروف اعلام کرده بود که با طرح کرملین برای تشکیل ائتلاف جدید علیه تروریست‌ها با مشارکت ارتش سوریه مخالف است.

وی مدعی شد که بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه مشکل اصلی است و نباید هیچ نقشی در آینده سوریه داشته باشد.

در همین راستا لاوروف در گفت‌وگوی تلفنی با جان کری، وزیر خارجه آمریکا درخصوص اوضاع اوکراین و همچنین تحولات سوریه بحث و گفت‌وگو کردند.

دو طرف در این گفت‌وگو درخصوص امکان برگزاری برگزاری مذاکرات میان نظام و مخالفان سوریه با نظارت سازمان ملل بحث و تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام

کد N920254

وبگردی