آفتاب

رایزنی برای اعزام نفرات برتر المپیاد ورزشی دختران به مسابقات جهانی

رایزنی برای اعزام نفرات برتر المپیاد ورزشی دختران به مسابقات جهانی

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با توجه به تأکید وزیر بهداشت و سیاست‌های کلی و کلان این وزارتخانه مبنی بر ترویج و توسعه ورزش‌های همگانی، از این پس همه ساله علاوه بر برگزاری المپیاد ورزش‌های قهرمانی، المپیاد ورزش‌های همگانی نیز برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر نبی مطلبی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری دوازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: عنوان دوازدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان را «المپیاد فرهنگی و ورزشی» قرار داده‌ایم چراکه که اعتقاد داریم برای همگانی‌سازی مقوله ورزش در بین جوانان و به تبع آن در دانشگاه‌ها باید ورزش همگانی را ترویج و گسترش دهیم.

مطلبی افزود: به همین منظور در دوازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که از 24 مرداد ماه در ارومیه آغاز می‌شود یک سری برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: المپیادهای ورزشی دانشجویان در دوره‌های قبل به دلیل کمبود منابع مالی و منابع فیزیکی مثل کمبود فضاهای ورزشی و محیط‌های اسکان و... بصورت یک‌سال در میان و تک‌جنسیتی برگزار می‌شد یعنی یکسال المپیاد ورزشی پسران و سال بعد آن المپیاد ورزشی خواهران برگزار می‌شد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خبرداد: با توجه به تاکید وزیر بهداشت و سیاست‌های کلی و کلان این وزارتخانه مبنی بر ترویج و توسعه ورزش‌های همگانی، از این پس همه ساله علاوه بر برگزاری المپیاد ورزش‌های قهرمانی، المپیاد ورزش‌های همگانی نیز برگزار می‌شود یعنی ما از امسال دو المپیاد ورزشی را در طول سال برگزار می‌کنیم.

مطلبی افزود: در المپیاد ورزش همگانی به دنبال این هستیم که ورزش‌های سهل‌الوصول و ورزش‌هایی که احتیاج به آموزش‌های تخصصی ندارند یا حتی نیاز به فضای فیزیکی و وسایل آنچنانی ندارند را ترویج دهیم تا همه دانشجویان بتوانند در محیط‌های خوابگاهی و آموزشی و به طور کلی در هر فضای سرپوشیده‌ای به ورزش بپردازند. از جمله این ورزش‌ها می‌توان به طناب‌کشی، دارت، فریزبی و ... اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: ما در نظر داریم در این المپیاد به معرفی ورزش‌های همگانی در قالب سخنرانی، نمایشگاه جنبی، توزیع بروشور و ... بپردازیم و دانشجویان را هر چه بیشتر با این نوع از ورزش های راحت و سودمند آشنا کنیم و آنها را برای المپیاد ورزش‌های همگانی که بهمن‌ماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود آماده کنیم.

مطلبی در پاسخ به این سوال که چه امتیاز ویژه‌ای برای رتبه‌های برتر دوازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظر گرفته شده است‏، گفت: در حال رایزنی هستیم بتوانیم نفرات اول تا سوم این المپیاد را برای مسابقات جهانی medigames که سال آینده در کشور اسلوونی برگزار می‌شود، اعزام کنیم.

شایان ذکر است دوازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از 24 لغایت 30 مرداد ماه با حضور قریب به 2000 نفر دانشجو و در 11 رشته ورزشی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N920202

وبگردی