آفتاب
یک استاد حوزه و دانشگاه:

زعمای قوم آتش‌بس اعلام کنند

زعمای قوم آتش‌بس اعلام کنند

یک استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که برای جلوگیری از بداخلاقی‌های بیشتر در فضای سیاسی کشور، زعمای قوم باید آتش‌بس اعلام کنند.

یک استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که برای جلوگیری از بداخلاقی‌های بیشتر در فضای سیاسی کشور، زعمای قوم باید آتش‌بس اعلام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره راهکار مقابله با مسمومیت فضای سیاسی کشور و جلوگیری از بداخلاقی‌ها اظهار کرد: برای جلوگیری از برخی بداخلاقی‌های سیاسی که متاسفانه شاهد آن هستیم، زعمای قوم باید آتش بس اعلام کنند و عقل جمعی حاکم شود. باید دید واقعا از این بگم بگم‌ها و افشاگری‌ها چه نتیجه‌ای جز یاس و ناامیدی جامعه به دست آمده و تا کی می‌خواهیم این راه خطا را ادامه دهیم؟

وی تاکید کرد: بزرگان قوم باید با یکدیگر آشتی ملی کنند و با کدخدامنشی دور یک میز بنشینند و به رأی هم احترام بگذارند. همه کسانی که در قلمرو جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند ایرانی و مسلمانند و دلشان برای این آب و خاک می‌سوزد. به هر حال اختلاف سلیقه وجود دارد ولی می‌توان با احترام متقابل فضای سیاسی را اداره کرد.

این عضو جامعة المصطفی، دین‌گریزی را از تبعات این بداخلاقی‌های سیاسی دانست و افزود: وقتی جوانی می‌بیند علما به جان هم افتاده‌اند و شخصیت‌های برجسته یکدیگر را تخریب می‌کنند، مایوس می‌شود و مردم به نظام و دین بی اعتماد خواهند شد. نتیجه این اختلافات و بداخلاقی‌ها را با آمار و ارقام می‌بینیم که متاسفانه تعدادی از جوانان به سمت مسیحیت و سایر ادیان گرایش پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فضای سیاسی چند سال اخیر یادآور شد: متاسفانه حدود هشت سال بداخلاقی‌های سیاسی در کشور اوج گرفت و برگشتن به فضای سالم و اسلامی زمان‌بر است. ریشه خیلی از این بداخلاقی‌ها طبق روایات به هواهای نفسانی باز می‌گردد و باید بتوانیم با توسل به خدا و اولیاء، نفس خود را کنترل کنیم.

غرویان همچنین بیان کرد: با نزدیک شدن به انتخابات، این بداخلاقی‌ها نیز بیشتر می‌شود متاسفانه چند سالی است که از فضای برگزاری انتخابات سالم فاصله گرفته‌ایم و اخلاق لازم وجود ندارد. به هر حال انتخابات التهاب خاصی ایجاد می‌کند و نفسانیات گروه‌ها بیشتر بروز پیدا خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان در پاسخ به این سوال که کدام یک از جریانات در مقابل این افشاگری‌ها آسیب پذیری و نقطه ضعف بیشتری دارند؟ تصریح کرد: جریان افراطی دولت گذشته که پرونده‌هایشان یکی پس از دیگری رو شده و ترس از پیگیری‌های بیشتر دارند، احساس خوف بیشتری هم در این زمینه خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N920159

وبگردی