آفتاب
پیونگ یانگ:

برنامه های دفاعی هسته ای مان را ادامه می دهیم

برنامه های دفاعی هسته ای مان را ادامه می دهیم

سفیر کره شمالی در دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که پیونگ یانگ به برنامه های "دفاعی" هسته ای خود تا زمانی که احساس کند از سوی آمریکا تهدید می شود، ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سو سی پیونگ» در گفتگو با خبرگزاری رویترز با بیان این مطلب، رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی را که قرار است هفته آینده در شبه جزیره کره برگزار شود، محکوم کرد.

وی افزود برگزاری این رزمایش تنها می تواند به تشدید تنش ها در شبه جزیره کره بیانجامد که در حال حاضر مشغول برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد استقلال خود از ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم است.

سفیر کره شمالی در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد اظهار داشت: آنها (آمریکا و کره جنوبی) باید رفتار خود را تغییر دهند، سیاست های دشمنانه شان باید تغییر کند در غیر این صورت ما به توسعه برنامه های هسته ای خود ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما باید با آمریکا موازنه برقرار کنیم، برنامه هسته ای ما کاملا دفاعی است اما هر زمانی که آنها بخواهند علیه ما دست به اقدامی بزنند، ما دست به همان اقدام علیه آنها خواهیم زد.

این مقام کره شمالی افزود: اگر آنها بخواهند جنگ دیگری را علیه ما به راه بیاندازند، ما آماده واکنش به هر نحوی هستیم. کره شمالی از جمله کشورهایی است که دارای بمب هسته ای است اما از معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای (ان.پی.تی) خارج شده است.

 

 

 

کد N920093

وبگردی