آفتاب

خباز: با پذیرش توافق هسته ای، روغن ریخته را نذر امامزاده کردیم/"برجام" محدودیت نیست، فرصت است

خباز: با پذیرش توافق هسته ای، روغن ریخته را نذر امامزاده کردیم/"برجام" محدودیت نیست، فرصت است

یک نماینده ادوار مجلس می گوید: با توافق هسته ای میان ایران و غرب، اتفاقی در کشور رخ داده است که طی 200 سال گذشته در منطقه بی سابقه بوده است.

محمدرضا خباز در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به دستاوردهای توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 خاطرنشان کرد: اینکه یک کشور در حال توسعه بتواند طوری با دنیا سخن بگوید که زمینه برای حضورش بر سر میز مذاکره با شش کشور قدرتمند جهان فراهم شود و با 22 ماه مقاومت و ایستادگی بتواند حرف حساب خود را به کرسی بنشاند، دستاورد بزرگی است.

وی افزود: توافق هسته ای نه تنها در تاریخ کشور ما بی سابقه بوده است بلکه مهمتر آن است که ما پیش از انجام این توافق، مشمول فصل هفتم شورای امنیت شده بودیم  و از سال 1955 هرکشوری که مشمول این فصل قرار گرفته به آن حمله نظامی شده است و اینکه آمریکایی ها مدام از گزینه روی میز سخن می گفتند به این دلیل بود اگرچه از نظر ما حرف بی حسابی بود.

اين نماينده سابق مجلس ادامه داد: حال با توجه به این مسئله، کشوری بیاید پای میز مذاکره بنشیند،هم استدلال کند، هم بتواند سوابق گذشته را از بین ببرد و هم بتواند حرف خودش را به کرسی نشانده ودر نهایت به موفقیت دست پیدا کند؛کار بسیارمهمی است.

وی با بیان اینکه  بازگوکردن این واقعیت ها برای مردم باعث می شود که آن ها به اهمیت مسئله پیس برده و بدانند که چه خطری از سرشان گذشته است، خاطرنشان کرد:درست است که ما هشت سال دفاع مقدس داشته و از جنگ نمی ترسیم ولی جنگ خانمان برانداز است و نباید هیچ گاه به استقبال جنگ برویم بلکه باید در صورت تحمیل آن، خود دفاع کنیم.

وی با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به "برجام" و ابهاماتی که از سوی برخی نمایندگان دلواپس مجلس مطرح می شود، گفت: آنچه که به نام محدودیت در برجام آمده،عملا محدودیت نیست چون همانطور که رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در مجلس توضیح داده در بعضی از جهات ما توانایی انجام آن را نداشتیم

نماينده مردم كاشمر در مجلس هشتم ادامه داد: زمانی که این توانایی در حال حاضر وجود ندارد ولی با تلاش امکان رسیدن به آن تا 10 سال آینده فراهم خواهد شد؛ حال  اگر بیاییم از فرصت استفاده کرده و بگوییم 10 سال این کار را به تاخیر می اندازیم، مصداق واقعی ضرب المثل فارسی است که روغن ریخته را نذر امامزاده کردیم و با این کار،خدمتی به آن ها نکرده ایم بلکه به خودمان و کشو خدمت کرده ایم.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور همچنین با اشاره به جنگ روانی رسانه های صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران به دنبال استفاده تسلیحاتی از انرژی اتمی است، تاکید کرد: با فتوای رهبرانقلاب که استفاده از این نوع سلاح ها را حرام دانسته اند، دانشمندان ما حتی حاضر به فکر کردن درباره آن نیستند چه برسد به اینکه بخواهند عمل کنند؛ بنابراین ما قبلا خودمان از نظر شرعی و دینی  تلاش برای ساخت سلاح های کشتار جمعی را محدود کرده ایم.

خباز تصریح کرد: باید خدا را برای داشتن چنین مسئولینی شاکر بود که تلاش می کنند آثار اقدامات نابخردانه گذشته را از بین برده و شش قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت را که زمانی کاغذپاره خوانده می شد، یکی پس از دیگری لغو کنند و زمینه رشد و بالندگی کشور را نیز به وجود آورند.

29220

کد N919927

وبگردی