آفتاب

پاسخ سخنگوی دیپلماسی به اظهارات اوباما

پاسخ سخنگوی دیپلماسی به اظهارات اوباما

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به مصاحبه اخیر رییس جمهوری آمریکا و اظهارات وی در مورد تغییر در سیاست و گذار در ایران، با تکراری خواندن آن گفت: آنچه نیازمند تغییر و تحول است سیاست و نظام اداره ایالات متحده آمریکا و رویکرد آن نسبت به ملت های مستقل است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل  از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه ، مرضیه افخم با بیان این مطلب که رییس جمهوری آمریکا روندهای اصیل و واقعیت های قریب چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است در ادامه افزود: اقتدار و جایگاه ایران نه تنها متکی بر فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و اسلامی است٬ بلکه ایستادگی مردم ایران مقابل سلطه طلبی و تهدید و حمایت اصولی از ملت های مظلوم از علل مهم آن است.
وی با رد ادعای انزوای ایران بیان کرد: از دیدگاه ما و بسیاری از ملت های آزاد جهان این رژیم صهیونیستی و حامیان آن هستند که در جامعه بین المللی منزوی و مطرود می باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطر نشان کرد: آمریکا مدت هاست با فاصله گرفتن از منافع واقعی مردم آمریکا، بانی و حامی جنگ افروزی، نا امنی و بی ثباتی در منطقه ما بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی که متهم به نقض فاحش حقوق فلسطینیان و جنایات جنگی است، کشتار کودکان بی دفاع فلسطینی را از تلخ ترین خاطرات ملت های منطقه عنوان کرد و آنرا یکی از مواردی که موجب نزول اعتبار و نفوذ آمریکا در منطقه شده دانست و در ادامه افزود: بی تفاوتی آمریکا نسبت به ریشه های بی اعتباری تدریجی، خود موضوع بحث و بررسی اندیشمندان جامعه آمریکا است.
افخم گفت: اگر مقامات آمریکایی به میزان اعتبار و وجهه خود نزد ملت های جهان و بویژه در جهان اسلام درنگی واقع بینانه داشته باشند، از فرصت های نادر موجود برای بازنگری در چندین دهه سیاست اشتباه برپایه جنگ افروزی و حمایت از تروریسم استفاده می کنند.

49310

کد N919924

وبگردی