آفتاب

تاکید تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)بر تامین تسهیلات بیشتر برای زائران ایرانی

تاکید تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)بر تامین تسهیلات بیشتر برای زائران ایرانی

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در دیدار سفیر عراق در ایران بر تأمین تسهیلات بیشتر برای زائران ایرانی اربعین حسینی علیه السلام تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، در دیدار راجح صابر عبود الموسوی، سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران از گذشته بسیار دور با کشور همسایه خود عراق، در مسائل منطقه ای هماهنگ و همراه بوده است.

وی افزود: با توجه به این که دشمنان منافع خود را در تفرقه میان کشورهای مسلمان می بینند، تاریخ نشان می دهد آنها همواره تلاش دارند این وحدت و همدلی میان دو کشور ایران وعراق از بین برود، ولی علما و مسئولان توانسته اند این وحدت را حفظ و دسیسه دشمن را نابود کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به تقابل جبهه حق و باطل در ارتباط و تعامل میان ایران و عراق گفت: در مسئله عراق و ایران، جبهه حق و باطلی تشکیل شد که مردان و منادیان حق از وحدت سخن گفته و پیروان باطل، همواره به دنبال اختلاف بوده اند و همواره میان این دو گروه، تقابل وجود داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: در سال های گذشته شاهد بودیم که جبهه باطل در تفرقه افکنی موفقیت هایی به دست آورد ولی امروز شاهدیم با تلاش علما و هوشیاری مسئولان و مردم، جبهه حق بر باطل پیروز شد و مردم حول محور وحدت جمع شدند.

سعیدی افزود: در کشور عراق، مرجعیت شیعه در زمانی که باطل جولان می داد و عرصه را در دست داشت، در انزوا بود و حق بیان حقایق و ارتباط با مردم عراق را نداشت، اما با درایت و همت علما و مراجع در ایران از جمله حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و در عراق، به ویژه حضرت آیت الله سیستانی، با همراهی مسئولان، در یکی از پر افتخار ترین دوران های تعامل و ارتباط میان این دو کشور هستیم.

وی عتبات مقدسه معصومین در ایران و عراق را از نعمت های بزرگ برشمرد و گفت: مردم ایران عاشق زیارت عتبات عالیات عراق هستند و مردم این کشور نیز علاقه خاصی برای حضور در ایران و زیارت امام رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام دارند؛ این معنویت و هدیه الهی به ما داده شده که با هم ارتباط و تعامل داشته باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به آسیب ها و مخاطراتی که برای دو کشور به ویژه در عراق بابت اعمال تروریستی به وجود آمده است، اظهار امیدواری کرد که با توجه به این که اراده به وحدت در میان دو ملت وجود دارد، این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی مراسم پیاده روی اربعین حسینی را حرکتی عظیم از محبان اهل بیت علیهم السلام معرفی و عنوان کرد: یکی از نمونه های تعامل میان دو کشور، اربعین سال گذشته بود که این تعامل برای دشمنان بسیار سخت بود. امید است زمانی که زائران می خواهند به کشور خود باز گردند، نیز تسهیلات لازم در این عرصه انجام شود.

سعیدی ابراز امیدواری کرد: امید است تسهیلات برای زائران و مسافران این دو کشور افزایش یابد و توطئه های دشمنان پایان یابد و روزی برسد که ملت عراق از این رنجی که توسط جریان های افراطی با حمایت استکبار به آنها تحمیل شده، نجات یابند.

وی در پایان تصریح کرد: حضور حضرت آیت الله سیستانی به عنوان مرجعیت شیعه در عراق نعمت بزرگی است که هدایت گری های آن شخصیت به همراه تدابیر و اقدامات حیدرالعبادی، رئیس جمهور کشور عراق اقدامات ارزشمندی را در این کشور رقم زده است.

انتهای پیام

کد N919908

وبگردی