آفتاب
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات رئیس جمهور آمریکا‎

افخم :رئیس جمهور امریکا واقعیت‌های قریب چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است

افخم :رئیس جمهور امریکا واقعیت‌های قریب چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص مصاحبه اخیر رئیس جمهوری امریکا و اظهارات وی در خصوص تغییر در سیاست و گذار درایران ٬ضمن تکراری خواندن آن گفت :رئیس جمهوری امریکا روندهای اصیل و واقعیت‌های قریب چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )، مرضیه افخم افزود : اقتدار و جایگاه ایران نه تنها متکی بر فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و اسلامی است ٬ بلکه ایستادگی مردم ایران مقابل سلطه طلبی و تهدید و حمایت اصولی از ملت های مظلوم از علل مهم آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با رد ادعای انزوای ایران گفت :از دیدگاه ما و بسیاری از ملتهای آزاد جهان این رژیم صهیونیستی و حامیان آن هستند که در جامعه بین المللی منزوی و مطرود می باشند و آنچه نیازمند تغییر و تحول است سیاست و نظام اداره ایالات متحده آمریکا و رویکرد آن نسبت به ملتهای مستقل می باشد.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: امریکا مدت هاست با فاصله گرفتن از منافع واقعی مردم امریکا ، بانی و حامی جنگ افروزی ، نا امنی و بی ثباتی در منطقه ما بوده است و حمایت همه جانبه از رژیمی که متهم به نقض فاحش حقوق فلسطینیان و جنایات جنگی است و کشتار کودکان بی دفاع فلطسینی که از تلخ ترین خاطرات ملتهای منطقه است ، از معدود مواردیست که به نزول اعتبار و نفوذ امریکا در این منطقه انجامیده و بی تفاوتی امریکا نسبت به ریشه های بی اعتباری تدریجی خود موضوع بحث و بررسی اندیشمندان جامعه امریکا است.

افخم افزود: اگر مقامات امریکایی به میزان اعتبار و وجهه خود نزد ملت های جهان وبویژه در جهان اسلام درنگی واقع بینانه داشته باشند، از فرصت های نادر موجود برای بازنگری در چندین دهه سیاست اشتباه برپایه جنگ افروزی و حمایت از تروریسم استفاده می کنند.

انتهای پیام

کد N919774

وبگردی