آفتاب
ظریف در دیدار با نواز شریف:

نتایج توافق هسته‌ای از نظر ما مطلوب است

نتایج توافق هسته‌ای از نظر ما مطلوب است

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان صبح پنجشنبه با نواز شریف دیدار و پیرامون مسایل دو جانبه و منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به پاکستان در ابن دیدار محمد جوادظریف با ابلاغ سلام‌های گرم ریاست جمهوری اسلامی ایران به نخست وزیر پاکستان و با اشاره به نتایج توافق ایران و ١+٥ اظهار داشت: ارزیابی ما از نتایج توافق هسته ای براساس یک قاعده متوازن و با عنایت به اینکه رویکرد و راهبردمان گرایش به سمت نظامی شدن نبوده است، یک ارزیابی مطلوب است که از روند مذاکرات داشتیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه در روابط دو کشور در تمامی زمینه ها اظهار داشت: ما روابط قوی و گسترده ای را با اسلام آباد خواستاریم و امادگی داریم که روابط را در تمامی زمینه ها بویژه انرژی(نفت، گاز و ...) و مبادلات و همکاری‌های بانکی، تجاری، اقتصادی، امنیتی ، کنترل مرزها و مبارزه با تروریسم تقویت کنیم.

نخست وزیر پاکستان نیز با اشاره به نتایج توافق ایران با ١+٥، موفقیت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و خاطرنشان کردد: آثار این توافق را بر منطقه و روابط دو کشور مثبت ارزیابی می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم در پرتو راهنمایی‌های رییس جمهور ایران ، روابط دو کشور چشم انداز جدیدی را پس از توافق هسته ای ایران پدیدار سازد.

نخست وزیر پاکستان با تبیین ظرفیت بازار وامکانات اقتصادی دو کشور خاطرنشان کرد: ما فرصت‌ها و امکانات تجاری و اقتصادی را فراروی یکدیگر داریم که در زمینه انرژی ، نفت، سوخت، برق ، امور بانکی و مبادلات تجارب است.

وی گفت: امادگی گسترش مناسبات دو کشور را داریم و اقای سرتاج مشاور نخست وزیر که متخصص امور بانکی- اقتصادی هستند امروز با دوستان ایرانی تمامی زمینه ها و مکانیسم‌های لازم را مورد بررسی قرار داده و سازو کارهای فعال سازی را مورد مطالعه قرارخواهند داد.

طرفین همچنینی در این دیدار در خصوص مسایل منطقه ای از جمله تحولات یمن، سوریه و افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام
کد N919705

وبگردی