آفتاب
در ادامه سیاست های دوگانه واشنگتن:

احتمال استقرار نیروی زمینی آمریکا در عراق به بهانه داعش

احتمال استقرار نیروی زمینی آمریکا در عراق به بهانه داعش

رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا از احتمال استقرار نیروی زمینی این کشور در عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ژنرال «ریموند اودیرنو» رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا با اذعان به بن بست ایجاد شده در مهار گروه تروریستی داعش توسط ائتلاف موسوم به مقابله با داعش اعلام کرد که در صورت عدم مشاهده پیشرفت در مبارزه با این گروه تروریستی در عراق تا چند ماه آینده، آمریکا استقرار نیروی زمینی در این کشور را بررسی خواهد کرد.

اودیرنو بدون اشاره به کمک های آمریکا از قبیل هلیبورد تسلیحات ویژه برای گروه تروریستی داعش گفت: اگر چه نظامیان آمریکایی می توانند داعش را شکست دهند اما قادر به حل و فصل مشکلات اقتصادی، سیاسی و مرزی در عراق و سوریه نخواهند بود.

وی که در آخرین کنفرانس خبری خود پیش از بازنشستگی اش صحبت می کرد، ادامه داد: شاید بتوانیم با نیروهای آمریکایی به جنگ با داعش برویم اما ۶ ماه پس از آن درست به همان نقطه ای باز خواهیم گشت که امروز در آن جا قرار داریم.

این ژنرال آمریکایی اذعان کرد: از نظر من باید به تغییرات پویایی در عرصه سیاست و اقتصاد در عراق پرداخته شود؛ چنین تغییراتی را تنها کشور های منطقه می توانند ایجاد کنند.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا پیشتر بارها گفته بود که وی نظامیان آمریکایی را در نبردهای زمینی عراق شرکت نخواهد داد.

در حال حاضر حدود سه هزار و 500 نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند که وظیفه بخش عمده آنها آموزش نیروهای ارتش عراق عنوان شده است.

کد N919689

وبگردی