آفتاب
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

کردستان ظرفیت کافی برای توسعه صنعت توریسم دارد

کردستان ظرفیت کافی برای توسعه صنعت توریسم دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: استان کردستان با دارابودن جاذبه‌های مختلف، ظرفیت کافی جذب گردشگر و توسعه توریسم را دارد که می‌تواند زمینه را برای ایجاد اشتغال در استان نیز فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کردستان، احمد رشیدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان که با حضور معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور برگزار شد، اظهارکرد: صنعت گردشگری امروزه مهمترین منبع درآمد و راهکاری مهم برای ایجاد فرصت‌های شغلی است.

وی با اشاره به اینکه از گردشگری به عنوان موتور توسعه کشور یاد می‌شود، افزود: این صنعت از دو جهت حائز اهمیت است که آشنایی با گویش‌ها، آداب و فرهنگ‌های مختلف و تاثیر آن بر توسعه اقتصادی و همچنین ایجاد شغل از طریق جذب توریسم را می‌توان از جمله موارد دارای اهمیت در این مقوله نام برد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: جذب توریسم رکن اصلی و پایدار توسعه گردشگری محسوب می‌شود که در کشور و به طبع آن در استان می‌تواند به عنوان راهکار اقتصاد تک محصولی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای جهانی حضور هر پنج گردشگر در یک منطقه موجب ایجاد اشتغال برای یک نفر خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر 9 درصد تولید ناخالص داخلی کشور از طریق صنعت گردشگری حاصل می‌شود.

رشیدی آمار ورود گردشگران به کشور در سال 2012 را چهار میلیون نفر اعلام کرد و افزود: درآمد حاصل از آن پنج میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه کردستان، استانی منحصر بفرد از نظر دارابودن پتانسیل‌های جذب توریسم است، ذکر کرد: عوامل تاریخی، فرهنگی و هنری، موسیقی، صنایع‌دستی، پوشش گیاهی و ... از جمله جاذبه‌های گردشگری در کردستان است.

وی یادآور شد: ورود گردشگر به استان علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز اجرای طرح‌های گردشگری در سطح استان است.

انتهای پیام

کد N919683

وبگردی