آفتاب

جزئیات آتش‌سوزی در "چالل بیدلنگی سپیدار"

جزئیات آتش‌سوزی در "چالل بیدلنگی سپیدار"

رئیس منابع‌طبیعی شهرستان بویراحمد از آتش‌سوزی در بیش از 15 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی "چالل بید لنگی سپیدار" خبرداد.

مهندس سعید نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این آتش‌سوزی در ساعت 19 و 30 دقیقه دیروز شروع و بیش از 15 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان را طعمه حریق کرد.

وی گفت: با شروع این آتش‌سوزی نیروهای منابع‌طبیعی به منطقه اعزام شدند که در این حادثه گونه‌های گیاهی جنگلی منطقه از جمله کیکم، ارژن، خشت، گون و گلابی وحشی طعمه حریق شدند.

رییس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: مراتع این منطقه بیشتر از گونه "بهمن" یا "پیوار" است و بادهای موسمی بر فوران شدن آتش تاثیر گذار بود.

نظری تصریح کرد: این آتش‌سوزی در سکوت مسئولانی که با حضور رییس سازمان محیط‌زیست کشور در مانور اطفای حریق سرابید بویراحمد شرکت کردند، اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه از ابتدای آتش‌سوزی جنگلبانان بخش سپیدار حضور پیدا کردند گفت: با کمک نیروهای منابع‌طبیعی و مشارکت مردم سپیدار آتش مهار شد.

نظری افزود: کارکنان منابع‌طبیعی برای اطفای کامل آتش‌سوزی تنها بودند و اکنون برای جلوگیری از شعله‌ورشدن کنده‌های در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام

کد N919527

وبگردی