آفتاب
نخست وزیر کرواسی:

از اعدام شهروندمان توسط تروریست ها مطمئن نیستیم

از اعدام شهروندمان توسط تروریست ها مطمئن نیستیم

«زوران میلانوویچ» نخست وزیر کرواسی گفت دولتش هنوز به طور کامل از صحت خبر اعدام گروگان کروات به دست گروهک تروریستی وابسته به داعش مطمئن نشده است.

به گزار خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، میلانوویچ در کنفرانس مطبوعاتی در ساختمان نخست وزیری کرواسی در زاگرب پایتخت در واکنش به خبر اعدام گروگان این کشور توسط گروه «ولایت سینا» وابسته به گروه داعش گفت: هنوز به صورت صد در صد نمی توانیم این خبر را تأیید کنیم.

وی به شهروندان این کشور در مورد سفر به مناطقی که گروهک داعش در آن حضور دارد هشدار داد و گفت: ویدئوی منتشر شده بسیار وحشتناک است و کودکان نباید چنین تصاویری را ببینند. نخست وزیر کرواسی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مرود مشارکت این کشور در علمیات نظامی علیه داعش گفت: کرواسی در عملیات نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش شرکت نخواهد کرد.

در همین حال سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در تماس تلفنی با همتای کروات خود موضوع اعدام شهروند این کشور توسط داعش را محکوم کرد. احمد ابوزید سخنگوی وزارت امور خارجه مصر با بیان این مطلب گفت سامح شکری نیز به همتای کروات خود گفته است که سرویس های امنیتی مصر از صحت اخبار منتشر شده در مورد اعدام شهروند کروات مطمئن نشده اند.

گفتنی است گروهک ولایت سینا که با داعش بیت کرده است روز چهارشنبه با انتشار کلیپی مدعی شد گروگان کروات را اعدام کرده است، با این حال هنوز صحت این خبر توسط منبع مستقل تأیید نشده است.

کد N919461

وبگردی