آفتاب
رسانه های چین خبر دادند:

بیش از ۳۰۰ مجروح در انفجار تیانجین/ ۲ مامور آتش نشانی جان باختند

بیش از ۳۰۰ مجروح در انفجار تیانجین/ ۲ مامور آتش نشانی جان باختند

رسانه های چین اعلام کردند دست کم ۳۰۰ نفر بر اثر انفجار در یک انبار پوشاک در شهر تیانجین مجروح شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس اعلام کرد انفجاری که حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب به وقت محلی در یکی از انبارهای پوشاک در این شهر بندری رخ داده به ساختمان های مجاور تا شعاع چند کیلومتری آسیب وارد کرده است.

این در حالی است که شعله های آتش ناشی از این انفجار تا کیلومترها دورتر قابل مشاهده بوده است. در همین حال رسانه ها از وحشت مردم در مناطق نزدیک به محل انفجار و تخلیه این مناطق از سکنه خبر دادند.

«لو یون» رئیس بیمارستان «تایدا» در این رابطه گفت دست کم ۵۰ مجروح انفجار انبار پوشاک در شهر بندری تیانجین به این مرکز درمانی منتقل شده اند. در همین حال رسانه های چینی از مجروح شدن بیش از ۳۰۰ نفر در این حادثه خبر دادند.

بنا بر اعلام شبکه سی سی تی وی چین، انفجار در بندر بین المللی «روئی های» و در منطقه آزاد «بینهای» رخ داده است. شاهدان عینی می گویند شدت انفجار به حدی بوده که شیشه های ساختمان ها تا شعاع چندکیلومتری شکسته است.

روزنامه «چاینا دیلی» نوشت انفجار مذکور تلفاتی نداشته است. با این حال شمار مجروحان همچنان در حال افزایش است. منابع آگاه از مجروح شدن بیش از ۳۰۰ نفر در این انفجار خبر می دهند.

در همین حال روزنامه «نشنال بیزینس دیلی» از کشته شدن دو آتش نشان و مجروح شدن دست کم ۶ همقطار آنها در عملیات اطفای حریف خبر داد. بر این اساس آتش ناشی از این انفجار کنترل شده و در حال خاموش شدن است.

منابع آگاه پیش بینی می کنند شمار مجروحان این انفجار به ۴۰۰ نفر نیز افزایش یابد.   

کد N919409

وبگردی