آفتاب
بشار اسد:

پایداری ملت ایران توافق هسته ای را رقم زد

پایداری ملت ایران توافق هسته ای را رقم زد

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با ظریف ضمن تقدیر از کمک های بی شائبه ایران از کشورش در جنگ علیه ترویسم، دستاورد هسته ای را نتیجه پایداری ملت ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، بشار اسد دردیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان ضمن تبریک مجدد دستاورد توافق هسته ای ایران با پنج به علاوه یک افزود: دست یابی ایران به توافق هسته ای اگر پایداری ملت آن و پایبندی به تصمیمات مستقل و حرکت در مسیر رهبری اش نبود، رقم نمی خورد.

وی بیان کرد: این نشان می دهد که اراده و ثبات قدم داشتن، بهترین راه برای تحقق خواسته ملتهاست.

در این دیدار درباره بهترین راه برای یافتن راهکار مسالمت آمیز برای جنگ سوریه رایزنی شد و ظریف تاکید کرد: اراده ملت سوریه باید در این زمینه نقش اصلی داشته باشد و دخالت خارجی نباشد و وحدت و تمامیت ارضی سوریه و استقلال آن مورد توجه قرار گیرد.ایران از هیچ کمکی به ملت سوریه و کاستن رنج های آن در جنگ علیه تروریسم دریغ نخواهد کرد.

رئیس جمهوری سوریه نیز ضمن تقدیر از کمک های ثابت ایران به سوریه از تلاش های صادقانه ایران و کشورهای دوست در توقف جنگ در سوریه و حفظ تمامیت ارضی آن ابراز خرسندی کرد.

طرفین در این دیدار تاکید کردند: همه کشورهای منطقه و خارج از منطقه باید بدانند که سرنوشت آنها و ملت هایشان از گسترش سرطان تروریسم ایمن نیست و همه باید به شکل جدی و صادقانه برای مبارزه با این خطر اقدام کنند و سیاست های مبتنی بر حقایق با افق های گسترده اتخاذ کنند و از حمایت گروه های تروریستی یا فراهم آوردن پوشش سیاسی برای آنها خودداری کنند.

در این دیدار ولید المعلم وزیر خارجه، بثنیه شعبان مشاور رسانه ای و سیاسی بشار اسد، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه و احمد عرنوس مشاور وزیر خارجه سوریه، فایزه اسکندر مدیر آسیا وزارت خارجه سوریه و محمد رضا شیبانی سفیر ایران در دمشق و حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران حضور داشتند.

کد N919365

وبگردی