آفتاب

جب بوش: باراک اوباما مسئول قدرت گرفتن داعش است

جب بوش: باراک اوباما مسئول قدرت گرفتن داعش است

ایرنا نوشت:

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اوباما رییس جمهور این کشور را متهم کرد که با خروج بی موقع نیروهای آمریکا از خاک عراق موجب نیرومندتر شدن گروه تروریستی داعش و شکست صلح در منطقه خاورمیانه شده است.

جب بوش برادر رییس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری در این کشور گروه تروریستی داعش را هسته مرکزی شرارت در دنیای مدرن خواند و اوباما رییس جمهور فعلی آمریکا و هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق او را متهم کرد که با سیاست های غلط خود از جمله تعجیل دربیرون آوردن نیروهای این کشور از خاک عراق بر بحران منطقه خاورمیانه دامن زده اند.
نامزد ریاست جمهوری آمریکا با این استدلال که فرار عجولانه ازخطر به همان اندازه خطرناک است که نزدیک شدن عجولانه به آن، اوباما و وزیر خارجه او را متهم کرد که صرفا به امید ثبت نام خود در تاریخ موجب شکست صلح دراین منطقه و عواقب دردناک ناشی از آن شده اند.
او مدعی شد روزی که در انتخابات آینده این کشور پیروز بشود روزی خواهد بود که شرایط موجود را دگرگون خواهد کرد و کمر به بازسازی نیروهای مسلح این کشور خواهد بست.
برادر رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که برای دگرگون کردن وضعیت موجود در خاورمیانه به برقراری منطقه ممنوعه پرواز در کشور سوریه اقدام خواهد کرد تا هم به مبارزه با گروه داعش بپردازد و هم از مردم سوریه در مقابل رییس دولت این کشور دفاع کند.
تحلیلگران سیاسی، ادعاهای جب بوش درمورد سوریه را دخالت در امور داخلی سایر کشورها و به نوعی اقدام برای فریب افکار عمومی مردم آمریکا در آستانه انتخابات می دانند.

4949

کد N919354

وبگردی