آفتاب
در پی افزایش تنش ها میان افغانستان و پاکستان:

وزیر امور خارجه افغانستان فردا عازم پاکستان می شود

وزیر امور خارجه افغانستان فردا عازم پاکستان می شود

با بالاگرفتن تنش ها میان افغانستان و پاکستان، یک هیئت به ریاست «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان فردا به پاکستان می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغان، در پی افزایش حملات تروریستی در افغانستان و پس از گفتگوی تلفنی «اشرف غنی» و «نواز شریف» رئیس جمهور افغانستان و نخست وزیر پاکستان، «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه  افغانستان و هیات همراه قرار است ضمن بحث با رهبری دولت پاکستان، حامل پیام واضح دولت و مردم افغانستان به پاکستان نیز باشد.

در اطلاعیه کاخ ریاست جمهوری افغانستان آمده است: کابل معیار رابطه خود با اسلام آباد را منافع ملی افغانستان و در رأس آن امنیت و مصونیت جان شهروندان خود قرار داده است.

در این اطلاعیه ابراز امیدواری شده است که پاکستان این معیار را در نظر گرفته و در راستای ابقاء این روابط گام های عملی بردارد. 

افغانستان به صراحت از همسایه شرقی خود پاکستان خواسته است از پدیده تروریسم در کشور خود و افغانستان تعریف یکسانی ارائه کند. 

روابط خوب و رو به بهبود کابل و اسلام آباد بعد از وقوع ۳ حمله مرگبار انتحاری هفته گذشته در شهر کابل کمی به سردی گرائید و رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که پاکستان همچنان پناهگاه‌های امن تروریسم است و کارخانه‌های تولید بمب را در خود جای داده و از خاک این کشور پیام جنگ فرستاده می‌شود.

اشرف غنی گفت: گروهی که حملات اخیر کابل و سایر ولایت‌های افغانستان را سازمان می‌دهند در خاک پاکستان و در شهرهای بزرگ آن دفاتر و مراکز آموزشی دارند.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت نیز در نشست شورای وزیران گفت که پاکستان در ۱۰ ماه گذشته همکاری صادقانه برای مبارزه با تروریسم با کابل انجام نداده است.

کد N919254

وبگردی