آفتاب

تحقیقات سازمان ملل درباره اتهامات جنسی صلحبانان‌ در جمهوری آفریقای مرکزی

تحقیقات سازمان ملل درباره اتهامات جنسی صلحبانان‌ در جمهوری آفریقای مرکزی

هیات سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی تحقیقات درباره جرایم سربازانش در تجاوز به یک دختر 12 ساله و کشتن یک نوجوان همراه با پدرش در این کشور را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تحقیقات بعد از آن به جریان افتاد که گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل مستقر در لندن از وقوع تجاوز جنسی و ارتکاب قتل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل خبر داد. این حادثه در دوم و سوم اوت و هنگامی که سربازان حافظ صلح روآندایی و کامرونی مشغول انجام عملیاتی در شهر بانگوئی، پایتخت آفریقای مرکزی بودند، به وقوع پیوسته بود.

جوآن مارینر، مشاور پاسخ بحران عفو بین‌الملل گفت: مدارک ما اثبات می‌کند که یک سرباز صلحبان سازمان ملل به یک دختر نوجوان تجاوز کرده و دیگر صلحبانان سازمان ملل به شکلی کورکورانه دو غیرنظامی را کشته است.

هیات سازمان ملل در آفریقای مرکزی موسوم به مینوسکا (MINUSCA) از طریق حمدون توره،‌ سخنگوی خود اعلام کرد که از این اتهامات اطلاعی ندارد اما این مساله را بسیار جدی می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌ها، این دو حادثه هنگامی رخ دادند که عملیاتی به منظور دستگیری یکی از روسای شورشی سابق در منطقه PK5 در پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی در دوم و سوم اوت در جریان بود که منجر به کشته شدن پنج تن از جمله یک صلحبان کامرونی شد.

انتهای پیام

کد N919226

وبگردی