آفتاب
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان:

90 درصد حمل و نقل بار و مسافر از طریق جاده‌ها انجام می‌شود

90 درصد حمل و نقل بار و مسافر از طریق جاده‌ها انجام می‌شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان‌ با اشاره به این که پتانسیل حمل و نقل جاده‌ای در اشتغالزایی بالاست، ‌گفت: 16 درصد اشتغال کشور مربوط به بخش حمل و نقل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، ‌"نصرت‌الله حیدری" ‌چهارشنبه‌21 مرداد در جمع خبرنگاران ملایر،‌ افزود: در سال گذشته 700 هزار تن بار از ملایر جابه جا شده است.

وی ‌با بیان این که معادن ملایر از منابع اصلی تولید بار و اشتغالزایی استان محسوب می‌شود، ‌ادامه داد: در سال گذشته 830 هزار مسافر توسط پایگاه‌های حمل و نقل استان جابجا شده‌اند.

حیدری‌ خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان 14 هزار و 300 ناوگان باری با 19 هزار و 332 نفر راننده مشغول فعالیت هستند.

وی‌ با اشاره به این که در بحث تصادفات عواملی مثل انسان، ‌وسیله نقلیه، ‌جاده و شرایط جوی‌ موثر است،‌ اظهارکرد: آمار تصادفات در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار بالاست و بیش از 80 درصد تصادفات رخ داده به علت سهل‌انگاری راننده‌ها به وقوع می‌پیوندد.

حیدری با تأکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، افزود: آمار تلفات جاده‌ای،‌ واژگونی و خروج از جاده‌ها به علت بی‌دقتی و تخلف رانندگان بسیار بالاست که سبب تلفات زیادی می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با اشاره به این که 90 درصد سیستم حمل و نقل جاده‌ای بار و مسافر کشور از طریق جاده‌ها انجام می‌شود،‌ ادامه داد: حمل و نقل جاده‌ای نقش موثری در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی ایفا می‌کند.

وی ‌یادآور شد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای 3 اصل ایمنی، روان‌سازی حمل و نقل و سیستم حمل و نقل هوشمند جاده‌ای جزو اولویت‌های اصلی و سیاست‌های سازمان به شمار می‌رود.

حیدری‌ با اشاره به نصب 11 دوربین کنترل جاده‌ای در آزادراه‌ها و محورهای اصلی استان همدان،‌ گفت: کلیه اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه توسط این دوربین‌ها رصد می‌شود و در اختیار پلیس راهور قرار می‌گیرد.

وی از استفاه از سیستم هوشمند توزین کامیون‌ها و وسایل باری در سطح استان خبر داد و افزود: با این اقدام در 2 پاسگاه همدان به سمت تهران و همدان به سمت صالح‌آباد ظرفیت بار حمل شده توسط کامیون‌های عبوری مشخص شده و دیگر نیازی به تجمع در مقابل پاسگاه‌ها نیست.

انتهای پیام

کد N919225

وبگردی