آفتاب

دیدار وزیرامورخارجه کشورمان با نخست وزیر لبنان

دیدار وزیرامورخارجه کشورمان با نخست وزیر لبنان

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر روز سه شنبه با تمام سلام نخست وزیر لبنان دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه ای بحث و تبادل نظر نمود.

به گزارش خبرآنلاین ظریف ضمن تشکر از ارزیابی مثبت دولت لبنان نسبت به توافق جمهوری اسلامی ایران با 1+5 ، خاطرنشان ساخت نتایج این توافق می تواند در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه قرار گیرد و همه کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی و عربی از نتایج آن بهره مند شوند.
وی با تأکید بر اهمیت نقش سازنده و آثار مثبت گفتگوهای منطقه ای، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درخصوص مناسبات دوجانبه بین تهران و بیروت نیز هم اکنون اراده لازم برای پیگیری جدی زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری، فرهنگی را دارد.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش کلیدی مقاومت در تحولات منطقه اظهار داشت: ما راه حل مشکلات لبنان را گفتگو براساس رفع نگرانیها و اهتمام به خواسته های تمامی طرفهای داخلی می دانیم و از هیچ کمکی در راستای حمایت از روند گفتگوهای لبنانی- لبنانی فروگذار نخواهیم کرد.
نخست وزیر لبنان نیز با اشاره به نتایج توافق وین و موفقیت جمهوری اسلامی ایران در به نتیجه رساندن مذاکرات، اظهار داشت: فرصت های فراوانی برای صلح و ثبات منطقه در اثر این توافق به دست آمده است و ما نسبت به این روند خوش بین هستیم.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه، افزود: ما در لبنان علیرغم تفاوت دیدگاه بین طوائف در برخی از مسائل، همواره در جهت تقویت مناسبات خود با جمهوری اسلامی گام برداشته ایم.
تمام سلام با اشاره به تبیین گفتگوهای مستمر خویش با مقامات جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در گفتگوهای قبلی خود در حاشیه اجلاس مونیخ با وزیر امور خارجه کشورمان به نتایج خوبی برای گسترش روابط با ایران رسیدیم و آمادگی داریم در پرتو دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران با 1+5 ، صفحه جدیدی در مناسبات دو کشور بگشاییم.
نخست وزیر لبنان با تأکید بر نقش مهم مقاومت در ارتباط با تمامی جوانب معنوی و ساختار اجتماعی و سیاسی لبنان، ابراز امیدواری کرد همان طوری که جمهوری اسلامی ایران از طریق گفتگوهای متوازن به نتیجه رسید، بحران فعلی لبنان نیز بر اساس قاعده تفاهم و توافق به راه حل منجر گردد.

4949

کد N919102

وبگردی