آفتاب

تاکید میرگلوبیات بر ضرورت پوشش بیمه‌ای حوزه درمان ناباروری

تاکید میرگلوبیات بر ضرورت پوشش بیمه‌ای حوزه درمان ناباروری

‌عضو کمیسیون بهداشت مجلس بر لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مرکز درمان ناباروری برای کاهش هزینه‌های درمان در این بخش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی – شهلا میرگلوبیات به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری این واحد و معاونت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی این نهاد در استان بازدید کرد و راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری توسط این واحد در استان مرکزی را یکی از اقدامات موفق و پاسخگوی نیاز استان عنوان کرد.

وی افزود: میزان ناباروری در کشور رو به رشد است و مردم علاوه بر استرس ناشی از ابتلا به ناباروری هزینه های بسیار بالای درمان و مراجعه به مراکز درمانی در شهرهای بزرگ را نیز متحمل شوند. این در حالی است که راه‌اندازی و تقویت چنین مراکزی می‌تواند حجم زیادی از این هزینه‌ها را کاهش دهد.

میرگلوبیات با اشاره به مذاکرات انجام شده در خصوص لزوم تقویت این مرکز با وزیر بهداشت گفت: این مرکز در ابتدای راه قرار دارد و باید در آینده به غرب کشور خدمات‌دهی و سرویس‌دهی کند، در نتیجه تقویت این مرکز ضروری است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، بر لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مرکز درمان ناباروری برای کاهش هزینه‌های درمان تاکید کرد و افزود: برخی از مردم توان پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری را ندارند و برقراری بیمه در این بخش می‌تواند به رفع مشکلات آنان کمک کند.

میرگلوبیات با اشاره به خدمات آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان مرکزی این اقدامات را در رفع نیازهای جامعه بسیار کارآمد عنوان کرد و افزود: در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... ظرفیت های بسیاری برای کار و تلاش وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر کاربردی شدن پروژه‌های پژوهشی تاکید کرد و افزود: اساس کار مجموعه جهاد دانشگاهی جهادی است و نیروی انسانی این مجموعه نیرویی متخصص و کارآمد است.

میرگلوبیات، تقویت نیروی انسانی از طریق ارائه آموزش‌های لازم را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتظار ما از جهاد دانشگاهی انجام فعالیت‌های علمی است تا خدمات ملموس‌تری به مردم عرضه شود.

به گزارش ایسنا، میرگلوبیات در ادامه از خبرگزاری های ایسنا و ایکنا نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

کد N919081

وبگردی