آفتاب

رئیس‌جمهور چاد: جنگ علیه بوکوحرام موفقیت‌آمیز بوده است

رئیس‌جمهور چاد: جنگ علیه بوکوحرام موفقیت‌آمیز بوده است

رئیس‌جمهور چاد اعلام کرد: مبارزات انجام شده علیه شبه‌نظامیان گروه بوکوحرام در نیجریه به حدی موفقیت‌آمیز بوده که "سر این گروه را بریده" و تا پایان سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ادریس دبی"، رئیس‌جمهور چاد خطاب به خبرنگاران در شهر انجامنا پایتخت این کشور در پنجاه و پنجمین سالگرد استقلال چاد از فرانسه گفت: سر گروه تروریستی بوکوحرام بریده شده است. در حال حاضر گروه‌های کوچک پراکنده‌ای از شبه‌نظامیان بوکوحرام در سراسر شرق نیجریه و در مرز با کامرون وجود دارد اما ما قدرت این را که به طور قطعی بر بوکوحرام غلبه کنیم، داریم.

وی با اشاره به نیروی جدیدی که از سوی پنج کشور آفریقایی با هدف پایان دادن به خشونت‌های بوکوحرام تشکیل شده، گفت: جنگ با این گروه کوتاه خواهد بود و با تشکیل نیروهای منطقه‌ای جدید که در عرض چند روز آینده عملیاتی خواهد شد، تا پایان سال جاری میلادی تمام خواهد شد.

نیروهای مذکور متشکل از سربازان کشورهای بنین،کامرون، چاد و نیجر و نیجریه است.

رئیس‌جمهور چاد همچنین گفت که رهبری گروه بوکوحرام دیگر به عهده "ابوبکر شیکاو" نیست و جانشین وی خواهان مذاکرات شده است.

وی تاکید کرد: براساس گزارش‌ها فردی که ظاهرا نامش "محمد داود" است، جایگزین ابوبکر شیکاو شده و می‌خواهد با دولت نیجریه مذاکره کند. با این حال من توصیه نمی‌کنم که با یک گروه تروریست مذاکره انجام شود.

دبی با تاکید بر پیشرفت در جنگ علیه شبه‌نظامیان که براساس گزارش‌ها مناطق مرزی کامرون، چاد و نیجر را هدف حمله قرار دادند، در عین حال پذیرفت که عوامل انتحاری بوکوحرام یک تهدید محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهور چاد خاطرنشان کرد: چالش ما اجتناب از اقدامات تروریستی است و به همین دلیل ما باید در سطح منطقه‌ای سازمان‌دهی داشته باشیم تا جلوی ورود تجهیزات ساخت و مواد منفجره به کشورهایمان را بگیریم.

انتهای پیام

کد N918955

وبگردی