آفتاب
در دیدار ظریف؛

وزیر دفاع لبنان: امیدواریم آثار توافق را در منطقه ببینیم

وزیر دفاع لبنان: امیدواریم آثار توافق را در منطقه ببینیم

وزیر دفاع لبنان و وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات لبنان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اعزامی به لبنان، سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان در این دیدار با اشاره به نقش وزیر امور خارجه کشورمان در شکل‌گیری توافق هسته‌ای اظهار کرد: ما از تلاش‌های سخت و گسترده آقای ظریف در شکل گیری یک توافق بزرگ با قدرت‌های جهانی آگاهی داریم و خرسندیم و امیدواریم که آثار این گفت‌وگو و دیپلماسی را در حل مشکلات لبنان و منطقه شاهد باشیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به نقش وزیر دفاع لبنان در برقراری امینت و ثبات اظهار کرد: ما شاهد برقراری صلح، امنیت و آرامش در لبنان از طریق همبستگی و تلاش‌های قابل تقدیر وزیر دفاع هستیم.

وی با تشریح آثار توافق هسته‌ای بر منطقه نیز گفت: ما اعتقاد داریم که برداشتن مانع اتمی ایران از دستور کار جهان موجب گشایش برای تمامی منطقه و کشورهای دوست شده است. ما قائل بر این هستیم که اراده لبنان برای حل مشکلات لبنان را هیچ‌کس نمی‌تواند وتو کند و تشویق می‌کنیم که اجماع ملی و لبنانی برای انتخابات ریاست جمهوری لبنان بر اساس گفت‌وگوهای سازنده و با کمک تمامی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران حاصل گردد.

به گزارش ایسنا، سمیر مقبل پس از این دیدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دیدار درباره مسائلی که به مصلحت کشور لبنان بود صحبت کردیم.

وی در پاسخ به این‌که آیا در خصوص تجهیز ارتش لبنان نیز با وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردید؟ گفت: در این مورد صحبت نکردیم. ارتش لبنان تجهیزات کاملی دارد.

انتهای پیام

کد N918804

وبگردی