آفتاب

آزادی 22 آشوری ربوده شده توسط داعش در سوریه

آزادی 22 آشوری ربوده شده توسط داعش در سوریه

گروه تروریستی داعش 22 مسیحی آشوری از جمله 14 زن را که حدود پنج ماه قبل در استان حسکه ربوده بود، آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، اسامه ادوارد، مدیر شبکه حقوق بشر آشوریان سوریه از مرکز این شبکه در استکهلم اعلام کرد که داعش 22 مسیحی آشوری از جمله 14 زن را در کلیسای شهر حسکه آزاد کرد.

ادوارد اظهار داشت: 14 تن از این اسراء از جمله ساکنان شهر "تل شامیرام" و هشت تن دیگر از اهالی شهر "تل جزیره" واقع در منطقه الخابور هستند.

داعش 23 فوریه گذشته با یورش به منطقه الخابور که شامل 35 شهر آشوری در استان حسکه است، توانست کنترل 14 شهر را به دست بگیرد پس از آن یگان‌های کرد در ماه مه موفق شدند تروریست‌های داعش را از این منطقه بیرون برانند.

داعش از زمان اشغال منطقه خابور 220 تن از آشوریان ساکن این منطقه را ربود و طی چند ماه اخیر 10 تن از آنان را آزاد کرده بود.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر آشوریان سوریه نیز اعلام کرد در نتیجه تلاش‌ها و مذاکرات جدی اسقف کلیسای "المشرق" سوریه که متعلق به آشوریان است، روز سه‌شنبه 22 تن از افراد ربوده شده آزاد شدند.

وی با انتشار تصاویری از یک مرد چهره مذهبی مسیحی به همراه چهار زن سالخورده که آزاد شده بودند، اعلام کرد که افراد آزادشده در شرایط جسمی خوبی هستند اما هنوز 188 آشوری دیگر از جمله چند کودک و زن در اسارت داعش‌اند.

ادوارد در ادامه از فضای مثبت مذاکرات برای ازادی بقیه گروگان‌ها خبر داد.

تعداد کل آشوریان سوریه 30 هزار تن از مجموع 1.2 میلیون تن مسیحی است و بیشتر این آشوریان از ساکنان شهر حسکه هستند.

مسیحیان پنج درصد کل جمعیت سوریه را تشکیل می‌دهند. البته تعداد زیادی از آنان با آغاز درگیری‌ها در اواسط ماه مارس 2012 و گسترش نفوذ تروریست‌ها به خارج مهاجرت کردند.

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش عملیات نظامی جدیدی را علیه مخالفان سوری در شمال شهر حلب آغاز کرده و مناطق نزدیک به مرزهای سوریه- ترکیه را که ترکیه و آمریکا قصد دارند در آنجا منطقه حائل ایجاد کنند، به کنترل خود درآورند.

در درگیری دو طرف در داخل و اطراف شهر "مارع" سوریه (واقع در فاصله 20 کیلومتری مرز این کشور) ده‌ها تن از دو طرف کشته شدند.

انتهای پیام

کد N918761

وبگردی