آفتاب
یک مفسر قرآن:

دهه کرامت «زیست شادمانه» را برپایه شریعت برای مردم تعریف کند

دهه کرامت «زیست شادمانه» را برپایه شریعت برای مردم تعریف کند

یک مفسر و مترجم قرآن گفت: جشن گرفتن برای اهل بیت باید برای معرفی آنان باشد، اگر غیر از این باشد تبدیل به یک کارناوال شادی خواهد شد.

یک مفسر و مترجم قرآن گفت: جشن گرفتن برای اهل بیت باید برای معرفی آنان باشد، اگر غیر از این باشد تبدیل به یک کارناوال شادی خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابوالفضل بهرام‌پور در گفت‌وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: اولین گام برای برپایی جشن‌های دهه کرامت و اعیاد ماه ذی قعده باید تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت رضا(ع) برای مردم و مخاطبان جشنواره امام رضا(ع) باشد.

این استاد قرآن کریم درباره جهانی شدن جشنواره امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) سردمدار سلامت جامعه و مفسر جامعه سالم بودند، بنابراین اگر می‌خواهیم این شخصیت ارزنده را در ابعاد جهانی برای مسلمان وغیر مسلمان معرفی کنیم باید حقایق زندگی ثامن الحجج(ع) را بیان کنیم و مانند امام جهانی بیندیشیم.

وی برپایی جشنواره امام رضا(ع) را در سطح جهانی حرکتی ارزنده دانست و افزود: در این حرکت فرخنده پیش از هرکاری جایگاه امامت حضرت ثامن الائمه(ع) برای مردم روشن شود تا غیر شیعه به حقانیت امام معصوم پی ببرد. در این صورت مرحله بعدی یعنی معرفی ابعاد شخصیتی ایشان میسر خواهد بود.

این استاد اخلاق و معارف با بیان این‌که «هجوم تفکرات سلفی در جهان اسلام، با هدف دور کردن مردم از مرام عقلانی و اخلاقی شریعت اسلام است» گفت: نسل کشی سلفی‌ها به نام اسلام توطئه غرب علیه ماست و آنانی که به نام شریعت محمدی دست به این اعمال خشونت بار می‌زنند حق ندارند نام مسلمان را بر خود بگذارند زیرا چهره حقیقی اسلام برگرفته از صورت رحمانی سیره پیامبر خاتم(ص) است.

بهرام‌پور با بیان این‌که «برای زدودن این تهمت از سیمای اسلام باید همت بلندی وجود داشته باشد» حرکت‌های فرهنگی را یکی از راه‌های بیان حقایق شریعت دانست و بیان کرد: جشنواره امام رضا(ع) با اتکا به بنیان‌های علمی می‌تواند با استفاده از ابزار هنر و فرهنگ گام مهمی در به تصویر کشیدن سیمای رحمانی اسلام و ارایه تصویری عقلانی و اخلاقی از شریعت بر پایه سیره رضوی بردارد.

این مترجم قرآن کریم تاکید کرد: وقتی سخن از بین‌المللی شدن یک حرکت فرهنگی مانند جشنواره امام رضا(ع) به میان می‌آید باید سطح آن را چنان گسترده در نظر گرفت که مردم قلب آمریکا نیز اگر برای احیای عدالت قیام می‌کنند بدانند که الگوی انسانی این خواسته آنان کیست.

وی گفت: اگر عدالتخواهان جهان بدانند که سیره بزرگان اسلام بر احیای حقیقت و برپایی خیمه عدالت بنیان شده است، دیگر تلاش و سرمایه‌گذاری غرب برای مخدوش کردن چهره اسلام بی ثمر خواهد بود.

بهرام‌پور گفت: اگر می‌خواهید کاری برای حضرت رضا(ع) انجام دهید، دیدگان جهانیان را به حقایق شخصیت این امام معصوم بگشایید.

وی برپایی جشن‌های دهه کرامت را حرکتی موثر در معرفی اسلام ناب عنوان و اظهار کرد: این ایام فرصت خوبی است تا شادی در جامعه تزریق شود.

این مفسر قرآن کریم، شادی را در دوری از گناه عنوان کرد و گفت: باید دهه کرامت «زیست شادمانه» را بر پایه شریعت برای مردم تعریف کنیم تا آنها خوشی را در گناه دنبال نکنند.

بهرام‌پور برپایی عدالت و دوری از ستم به مردم را مصداق عینی شادی جمعی بر بنیان حقیقت اسلام دانست و گفت: آفرینش اساس شادی است و چه شادی بهتر از آفرینش دو مولود از خاندان محبت و رحمانیت. چرا که شناخت سیره امام هشتم راه شناخت و برخورد با جریان‌های سلفی را روشن خواهد کرد و روزی که این جریان سفاک از میان برداشته شود، شادی عمومی در جهان اسلام حاکم خواهد شد.

انتهای پیام

کد N918605

وبگردی