آفتاب

سازمان ملل و صلیب سرخ زنگ خطر را در یمن به صدا درآوردند/ 6 میلیون یمنی در معرض گرسنگی‌

سازمان ملل و صلیب سرخ زنگ خطر را در یمن به صدا درآوردند/ 6 میلیون یمنی در معرض گرسنگی‌

سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن هشدار جدی نسبت به بحران غذایی شدید در یمن اعلام کردند جهان باید برای مقابله با رنج و مشکلات یمنی‌ها به پا خیزد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، هلال الفر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور غذایی در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به اوضاع وخیم انسانی در یمن اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 9 / 12 میلیون تن در یمن بدون بهره‌مندی از مواد غذایی اساسی زندگی می‌کنند و در این میان شش میلیون تن با خطر گرسنگی رو به رو هستند.

وی افزود: اوضاع کودکان در یمن بسیار خطرناک است. براساس گزارشات 850 هزار کودک یمنی با سوء تغذیه شدید مواجهند و این رقمی است که طی هفته‌های آینده احتمالا به 2 / 1 میلیون تن برسد.

الفر تاکید کرد: گرسنگی غیرنظامیان در هر درگیری‌ مسلحانه خارجی و داخلی می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود و در صورت محروم شدن عمدی از غذا جنایت علیه بشریت است.

همچنین پیتر مورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در پی سفر سه روزه خود به یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: اوضاع در یمن کمتر از یک فاجعه نیست و مردم یمن با مشکلات هولناکی مواجهند و تمام خانواده‌ها از درگیری تاثیر پذیرفته‌اند و اوضاع هر روز بدتر می‌شود. در نتیجه جهان باید برای مقابله با رنج یمنی‌ها بیدار شود.

وی افزود: وضعیت بهداشت در یمن وخیم است. دستیابی به داروهای لازم نیز بسیار دشوار است. بحران کمبود سوخت و نبود امنیت نیز روند واکسیناسیون کودکان را با خطر مواجه می‌کند.

مورر برخطرناک‌ بودن اوضاع در یمن در صورت ادامه جنگ و بر اهمیت تسهیل رسیدن غذا، آب ودارو به یمنی‌ها تاکید کرد.

دیدار فرستاده سازمان ملل با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس

از سوی دیگر عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با اسماعیل ولدالشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در ریاض دیدار و با وی در خصوص آخرین تحولات یمن راه‌های پیشبرد روند سیاسی در کشور و تقویت تلاش‌ها برای امدادرسانی به مردم این کشور گفتگو کرد.

انتهای پیام

کد N918586

وبگردی