آفتاب

پنجمین شب اعتراض‌ها در فرگوسن علیه خشونت پلیس آمریکا

پنجمین شب اعتراض‌ها در فرگوسن علیه خشونت پلیس آمریکا

معترضان آمریکایی برای پنجمین شب متوالی در اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان تجمع اعتراضی در فرگوسن برگزار کردند و پلیس ضد شورش نیز برای سرکوب هرگونه ناآرامی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حدود 100 معترض آمریکایی اواخر روز سه شنبه تظاهراتی را در فرگوسن ایالت میسوری برپا کردند که بسیار کوچکتر وآرام‌تر از تجمعات چند شب اخیر بود.

برخی از معرتضان پلاکاردهایی در دست داشتند و برخی دیگر شعار می‌دادند. افسران پلیس نیز مجهز به وسایل ضد شورش در میان معترضان حاضر بودند اما سرانجام در اواخر شب تعداد مهاجران به ده‌ها تن کاهش یافت. حومه سنت لوئیس طی روزهای اخیر به مناسبت سالمرگ "مایکل براون"، نوجوان سیاهپوست 18 ساله آمریکایی که به دست یک پلیس سفیدپوست کشته شد، شاهد موجی از ناآرامی‌ها بود.

پس از کشته شدن مایکل براون جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" به راه افتاد و اعتراضات گسترده‌ای سراسر آمریکا را سال گذشته در بر گرفت. سه شنبه پنجمین شب متوالی بود که معترضان در فرگوسن تجمع برپا می‌کردند. در تجمع‌های پیشین صدها معترض حضور داشتند و در یک مورد پلیس برای متفرق کردن جمعیت اقدام به شلیک تیرهوایی کرد.

لری میلر 58 ساله، سازمان دهنده گروه اعتراضی "مبارزان آزادی فرگوسن" گفت: ما می‌دانیم که آنچه می‌خواهیم اتفاق بیفتد، هنوز رخ نداده است. ما هنوز هم از کشته شدن مایکل براون رنجیده خاطر هستیم و هنوز هم می‌خواهیم که در سیستم پلیس وسیستم قضایی اصلاحاتی انجام شود.

انتهای پیام

کد N918585

وبگردی