آفتاب

ظریف: کشورهای منطقه به ندای گفتگو پاسخ مثبت دهند

ظریف: کشورهای منطقه به ندای گفتگو پاسخ مثبت دهند

واحد مرکزی خبر نوشت:


وزیر امورخارجه کشورمان در دومین دور سفر به کشورهای منطقه، پس از دیدار با نخست وزیر لبنان در بیروت، خواستار پاسخ مثبت کشورهای خاورمیانه به ندای گفتگو و همکاری برای مبارزه با تروریسم شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت، آقایی ظریف در دیدار نخست‌ وزیر لبنان در بیروت تاکید کرد: گفتگو بر اساس رفع نگرانی و توجه به خواست همه طرف‌های داخلی، راه‌حل مشکلات این کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان  افزود: همکاری بین همه گروه‌های لبنانی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت مردم این کشور و منطقه باشد و ایران در این‌ باره از هیچ کمکی فروگذاری نمی‌کند.

وی در ادامه به نتایج مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: ایران با تکیه بر رویکرد گفتگو یکی از بحران‌های پیچیده جهانی را حل کرد و اکنون نتایج آن می‌تواند در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه قرار گیرد.

نخست وزیر لبنان هم در این دیدار ضمن تاکید بر تقویت نقش مقاومت در همه جوانب معنوی، اجتماعی و سیاسی لبنان، گفت: معتقدیم تفاهم و توافق راه حل نجات لبنان از بحران است.

تمام سلام در ادامه تصریح کرد: لبنان باوجود تفاوت دیدگاه‌های داخلی در برخی از مسائل، همواره برای تقویت مناسبات خود با ایران گام برداشته است و آمادگی داریم در روابط دو کشور صفحه جدیدی بگشاییم.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در ادامه دیدارهایش در لبنان با رییس مجلس و  وزیر امور خارجه لبنان و نیز شخصیت‌های فلسطینی مقیم این کشور دیدار می‌کند.

آقای ظریف پس از برگزاری کنفرانس خبری با همتای لبنانی خود عازم دمشق خواهد شد.

سفر به پاکستان، هند و روسیه از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در دور دوم سفرهای منطقه‌ای پس از پایان مذاکرات هسته‌ای است.

26149

کد N918539

وبگردی