آفتاب

ناکامی داعش در نفوذ به سازمان امنیت عمومی لبنان

ناکامی داعش در نفوذ به سازمان امنیت عمومی لبنان

ایرنا نوشت:


 اداره کل امنیت عمومی لبنان طرح گروه تروریستی تکفیری داعش برای نفوذ در این سازمان را ناکام ساخت.
 روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز چهارشنبه خود نوشت: داعش با استفاده از یک نیروی اداره کل امنیت عمومی لبنان قصد داشت به سازمان امنیت این کشور نفوذ کند که طرح آن با شکست مواجه شد.
به نوشته الاخبار همزمان با جنگ نظامی بین ارتش و نیروهای امنیتی لبنان و گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش، بین دو طرف یک جنگ امنیتی سرد هم جریان دارد.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد که اداره کل امنیت عمومی لبنان، نیروی مزدور داعش را مدتی قبل شناسایی و تحت رصد و مراقبت قرار داده بود تا بتواند دیگرعناصر مرتبط با این پرونده را هم شناسایی و بازداشت کند.
عنصر امنیتی بازداشت شده اعتراف کرده که در مرکز امنیت عمومی تازه تاسیس شهرک یبنو در شهر عکار در شمال لبنان همکاری خود را با داعش شروع کرده است.
اداره کل امنیت عمومی لبنان موفق شده فردی را که با این عنصر مزدور داعش ارتباط داشته است، بازداشت کند.
نیروهای امنیتی لبنان اخیرا یک باند جاسوسی و تروریستی وابسته به گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را هم بعداز بازداشت عبدالرحمن الکیلانی تبعه سوریه در فرودگاه بیروت، متلاشی کردند.
در بیانیه اداره کل امنیت عمومی لبنان آمده است که در چند روز گذشته تعدادی دیگر از اعضای این باند جاسوسی و تروریستی وابسته به جبهه النصره در لبنان شناسایی و بازداشت شده اند که بیشتر آنها تبعه سوریه هستند.
رصد و کنترل شخصیت ها و اعضای کادر احزاب سیاسی لبنان با هدف فراهم ساختن ترور آنها و همچنین انجام انفجارهای تروریستی در داخل لبنان از جمله ماموریت های این باند بوده است.
نیروهای امنیتی لبنان همچنین یک شهروند لبنانی عضو داعش را که ماموریتش جمع آوری اطلاعات از تحرکات نیروها و گشتی های ارتش و نیروهای امنیتی لبنان بوده است، بازداشت کردند.
روزنامه الاخبار نوشت که گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام موفق شده بود تا یک دانشجوی افسری را از طریق یک تروریست شناخته شده با نام توفیق طه جذب کند.
این گروه تروریستی تکفیری قصد داشته است تا در داخل دانشکده جنگ و پایگاه های نظامی ارتش لبنان دست به جنایات تروریستی و عملیات خرابکارانه بزند.

52261

کد N918535

وبگردی