آفتاب

روسیه در پی اتخاذ تدابیر ضد ترور جدی‌تر در شمالگان

روسیه در پی اتخاذ تدابیر ضد ترور جدی‌تر در شمالگان

رئیس کمیته ملی ضد ترور در روسیه اعلام کرد، اقتصاد مناطق شمالگان در حال رشد است و کار و کسب و حمل و نقل بیش از پیش آسیب پذیرفته شده است. وی پیشنهاد کرد که قوانین روسیه برای ارتقای امنیت زیرساختی و کشتیرانی اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، الکساندر بورتنیکف، رئیس کمیته ملی ضد ترور روسیه روز سه شنبه در جلسه‌ این آژانس گفت: شمالگان با توجه به وضعیت استراتژیک، اقتصادی و پتانسیل دفاعی به نقطه کانونی منافع کشورهای جهان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد که فعالیت کنونی آژانس‌های ضد تروریستی در این منطقه با کمبودهایی خصوصا در تضمین امنیت مسیر دریای شمال و نیز تضمین امنیت اقتصادی شرکت‌ها رو به روست.

این مقام ارشد روسیه تاکید کرد: خصوصا ما نیاز داریم تا مبنای حقوقی‌ای که محافظت از مقررات ضد ترور ناوگان یخ شکن هسته‌ای، حفاری‌های دریایی و تاسیسات زیرآبی را تنظیم می‌کند، بهبود بخشیم. ما همهچنین باید پروتکلی را برای به حداقل رساندن هرگونه پیامد حملات تروریستی تدوین کنیم.

مقام‌های روسی در تمام سطوح پیش از این بر اولویت‌ها شمالگان خصوصا در بخش‌های دفاعی و برنامه‌های اقتصادی تاکید کرده بودند. از مهمترین پروژه‌ها می‌توان بر توسعه منابع انرژی در شمالگان و فعالیت در مسیر دریای شمال اشاره کرد که به مسیر جایگزین تبادلات میان اروپا و آسیا تبدیل شده است.

دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه ماه ژوئن حکمی را برای توسعه مسیر دریای شمال امضا کرد که هدف از آن ارتقای ظرفیت آن از چهار میلیون کنونی به 80 میلیون تن در 15 سال آتی برسد.

انتهای پیام

کد N918520

وبگردی