آفتاب

زندان رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به حبس خانگی تبدیل شد

زندان رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به حبس خانگی تبدیل شد

یکی از برجسته‌ترین رهبران محبوس اپوزیسیون ونزوئلا تا زمان برگزاری دادگاهش به حصر خانگی خواهد آمد؛ اقدامی که موجب امیدواری بسیاری از منتقدانی شد که پشت میله‌های زندان مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر دادستان عمومی ونزوئلا اعلام کرد، دنیل کبالوس، شهردار سابق شهر سن کریستوبال ونزوئلا به دلیل مشکلات جسمانی آزاد خواهد شد. کبالوس پس از 20 روز اعتصاب غذا در ماه ژوئن اکنون از مشکل کلیوی و گوارشی رنج می‌برد.

دادستان ونزوئلا درباره کبالوس که متهم به ایجاد آشوب مدنی است، خاطرنشان کرد که وی به دلیل بهره‌مندی از تجهیزات پزشکی بهتر درحصر خانگی خواهد بود.

حصر خانگی کبالوس به عنوان یک اپوزیسیون می‌تواند بیانگر رویکرد جدید دولت سوسیالیست ونزوئلا در قبال بیش از 50 فعال ضددولتی باشد که با اتهامات نامشخص در زندان مانده‌اند.

کبالوس 31 ساله به همراه لئوپولدو لوپز، یکی دیگر از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا در ماه ژوئن برای درخواست تعیین تاریخ انتخابات پارلمانی این کشور 20 روز دست به اعتصاب غذا زد. اکنون این تاریخ تعیین و بسیاری از زندانیان آزاد شده‌اند.

وی مارس سال گذشته و به اتهام حمایت از تظاهرات ضددولتی در سن کریستوبال بازداشت شد.

در همین حال آزادی لوپز و کبالوس یکی از درخواست‌های کلیدی آمریکا در مذاکرات بین دو کشور بوده است که با هدف عادی‌سازی روابط در جریان است.

انتهای پیام

کد N918466

وبگردی