آفتاب

یک هفته پس از تیتر جنجالی یک هفته نامه/صادق خرازی: من نگفتم اصلاح طلبان خائنند

یک هفته پس از تیتر جنجالی یک هفته نامه/صادق خرازی: من نگفتم اصلاح طلبان خائنند

موسس حزب ندای ایرانیان گفت: از مصاحبه‌ام با هفته نامه مثلث نه نسبتی به اصلاح‌طلبان بر می‌آید و نه اتهامی درباره آنان مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صادق خرازی شنبه هفته گذشته در مصاحبه ای با هفته نامه مثلث گفته بود: «كساني را يادم هست كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن گرا مي‌دادند، من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، ليست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزي به مردم ارايه خواهم داد.»

این سخنان در هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا با واکنش هایی همراه شد، اما تا امروز توضیحاتی درباره آن ارائه نشده بود. امروز صادق خرازی در گفت و گو با روزنامه اعتماد، سخنانش را تقطیع شده و تیتر یک هفته نامه مثلث را تحریف شده خوانده و توضیح داده که 10 روز پیش از آن همین حرف ها را به روزنامه جوان زده بوده و از اصلاح طلبان گلایه مند است که چرا در زمین رسانه های اصولگرا بازی می خورند. اگرچه او نامي از کسي نبرده اما در روزهاي گذشته اظهارات وي با پاسخ هاي اينستاگرامي عبدالله رمضان زاده و محمدعلي ابطحي روبرو شده بود.

بخش هایی از گفته های خرازی به اعتماد در ادامه می آید:

-           عين عبارت من در گفت‌وگو با مثلث اين است: «كساني را يادم است كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن ‌گرا مي‌دادند؛ من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم.» از اين جمله صريح نه نسبتي به اصلاح‌طلبان بر مي‌آيد و نه اتهامي درباره آنان مطرح شده است. حال مي‌پرسم چطور برخي اصل مصاحبه را نخوانده، تيتري تحريف شده را بزرگنمايي كردند و از اين گفته صريح برداشت ديگري كردند؟ سوال من اين است كه چرا برخي دوستان اصلاح‌طلب پس از بازنشر تقطيع‌شده با تيتر تحريف شده مصاحبه ام با روزنامه جوان، فرياد وااصلاحاتا سر دادند؟ چرا طي اين ١٠ روز به اين كشف و شهود نرسيده بودند كه هدف من خيانتكار نشان دادن اصلاح‌طلبان بود؟! و چرا صبر كردند تا جوان اين‌طور تيتر بزند و آنها تازه فهميدند كه منظور من چه بوده است؟ من ممنونم از سوال شما من خيلي صراحت لهجه دارم وهمه بزرگان و عزيزان بزرگ‌تر ما با روحيات و شخصيت من آشنا هستند، اگر روزنامه يا مجله‌اي براي بهره‌برداري يا شيطنت كار خاصي انجام مي‌دهد نه به من مربوط است و نه به حزب و بچه‌هاي عزيز و مظلوم ندا، اگرچه من مسووليت همه حرف‌ها و نظرات خودم را مي‌پذيرم. اينها ديدگاه‌هاي شخصي و باور من نسبت به اصلاحات است تبيين گذشته و حال و آينده امر مهمي در فرآيند آينده اصلاحات است و اين ديدگاه‌ها مربوط به ندا و حزب نيست و حتي به رييس دولت اصلاحات و بزرگان ديگر هم نيست.

 

-          من به جاي اينكه اسم اين كار را استقبال بگذارم، شانتاژ رسانه‌اي مي‌دانم كه برخي رسانه‌هاي اصولگرا مدتي است درصدد اعمال آن هستند تا در جبهه اصلاحات رخنه بيفكنند. بار اول‌شان نيست و بار آخرشان هم نخواهد بود. فقط هم من سيبل نبودم. جالب است كه اين استقبال به قول شما را در ديگر مواضعم خصوصا درباره دولت قبل نمي‌بينيم. هدف آنها كاملا مشخص است؛ نتيجه‌اش را مي‌بينيد. توپ را داخل زمين اصلاح‌طلبان بيندازند و شاهد بازي آبروبري و اختلاف‌افكني بين آنها باشند. آنها بازي را مي‌اندازند و برخي دوستان ما بازي را ادامه مي‌دهند. اما نه من و نه ديگر اعضاي ندا دنبال توپي كه رسانه‌هاي رقيب به زمين مي‌اندازند، نمي‌دويم، چون عينا هدف آنها همين است. طبيعي است آنها استراتژي و هدف خودشان را دارند، به دنبال فرار به جلو هستند. مي‌خواهند از پاسخگويي دوران خود طفره بروند و همه مسائل را به گردن ديگران بيندازند. اين ما و همه نحله‌هاي اصلاح‌طلبي هستند كه بايد هوشيار باشند و باشيم. يكي از ويژگي‌هاي هوشمندي آسيب‌شناسي دوران خودمان است.

27213

 

کد N918412

وبگردی