آفتاب

جزئیات اصلاحات آتی عراق از زبان سخنگوی حیدر العبادی

جزئیات اصلاحات آتی عراق از زبان سخنگوی حیدر العبادی

سخنگوی نخست وزیر عراق به تشریح جزئیات اصلاحات آتی دولت پرداخت و اعلام کرد که شمار وزارتخانه ها در عراق به ۱۵ وزارتخانه کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سعد الحدیثی» سخنگوی حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفتگو با الشرق الاوسط چاپ لندن اظهار داشت: «حیدر العبادی» شماری از کارشناسان را مامور بررسی کاهش و حذف برخی وزارتخانه ها و ادغام برخی از آنها با یکدیگر کرده است.

وی گفت: اقدامات آینده حیدر العبادی طرح اصلاحاتی دیگر در جلسه روز پنجشنبه کابینه است. سعد الحدیثی در این رابطه فاش کرد که حیدر العبادی قصد دارد تعداد وزارتخانه های عراق را کاهش دهد یا برخی از آنها را با یکدیگر ادغام کند تا شمار وزارتخانه به ۱۵ عدد کاهش یابد.

سخنگوی نخست وزیر عراق یادآور شد: به موجب این طرح، وزارت محیط زیست با وزارت بهداشت، وزارت کشاورزی با وزارت منابع آبی و وزارت برق با وزارت نفت و وزارت حقوق بشر با کمیساریای عالی حقوق بشر و وزارت مسکن با شهرداری ها و اوقاف اهل تسنن و شیعه و ادیان دیگر با وزارت اوقاف ادغام خواهد شد.

وی اعلام کرد که حیدر العبادی وزیرانی که به فساد متهم هستند را برکنار خواهد کرد. خاطرنشان می شود حیدر العبادی چند روز پیش پیشنهاد کرد که شمار محافظان مقامات و مسئولان عراق کاهش یابد و سمت معاونان ریاست جمهوری و نخست وزیری حذف شود. این تصمیمات که در چارچوب کاهش هزینه های دولت عراق اتخاذ شد به اتفاق آراء از سوی کابینه عراق تصویب شد. طرح اصلاحی العبادی همچنین از سوی پارلمان عراق تایید شد.

کد N918332

وبگردی