آفتاب

العبادی: اصلاحات را ادامه خواهم داد

العبادی: اصلاحات را ادامه خواهم داد

نخست وزیر عراق از پیمودن مسیر اصلاحات در این کشور به قیمت گذاشتن جانش در این راه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، حیدر العبادی نخست وزیر عراق پس از تصویب بسته اصلاحی خود در پارلمان این کشور گفت: به همه عراقی ها به خاطر تصویب بسته اصلاحی تبریک می گویم و با شما عهد می بندم که مسیر اصلاحات را ادامه دهم حتی اگر جانم را در این راه قرار دهم.با توکل به خداوند و حمایت مردمی ادامه خواهم داد.

در همین حال منابع پارلمانی عراقی بیان کردند: سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق، روز ۲۵ آگوست جاری را موعد استیضاح قاسم الفهداوی وزیر برق اعلام کرده است.این پس از طی شدن روند قانونی استضیاح خواهد بود.

این منابع افزودند: درخواست استیضاح از سوی ۶۳ نماینده مطرح شده است و هیئت رئیس مجلس نیز با آن موافقت کرده است.

همزمان منابع قضایی عراقی از صدور حکم استرداد ایهم جاسم محمد السامرایی از متهمان به پرونده فساد که در آمریکا به سر می برد، خبر دادند.

برخی منابع آگاه نیز از تلاش قتیبه الجبوری وزیر محیط زیست عراق به همراه خانواده اش خبر دادند و اعلام کردند: وی و خانواده اش با حضور در سفارت فرانسه مصاحبه ویژه اقامت دوساله انجام داده و از بیم پیگرد قضایی به اتهام فساد به دنبال خروج از عراق هستند.

به گفته این منابع، قتیبه الجبوری از نزدیک بودن برکناری اش و ارجاع پرونده فسادش به دستگاه قضایی آگاه شده و از همین رو به دنبال فرار است.

کد N918041

وبگردی