آفتاب
حسینی‌صدر:

سفر به ترکیه با کسب اطلاع از امن بودن آن انجام شود

سفر به ترکیه با کسب اطلاع از امن بودن آن انجام شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با اشاره به ناامنی های اخیر در این کشور از مردم خواست سفرهای خود را با کسب اطلاع از امن بودن مناطق مختلف در این کشور انجام دهند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با اشاره به ناامنی های اخیر در این کشور از مردم خواست سفرهای خود را با کسب اطلاع از امن بودن مناطق مختلف در این کشور انجام دهند.

سیدموید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: گروه تروریستی پ. ک. ک مسؤول ناامنی‌های اخیر در ترکیه است . آن‌ها میخواهند این کشور ناامن باشد و به خاطر درگیری هایی که با دولت ترکیه دارند می‌خواهند به اقتصاد و گردشگری ترکیه ضربه بزنند و امنیت این کشور را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه این گروهک تروریستی اهداف ایضایی را از ناامن کردن ترکیه دنبال می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر از سه مرزی که در آذربایجان وجود دارد یعنی مرزهای اسندره – سرو، مرز بازرگان – گولبولاق و مرز رازی – کاپی‌کوی ، در حال حاضر مرز رازی کاپی‌کوی کاملا امن است زیرا دشت مسطح است اما در دو مرز دیگر احتمال مخاطرات وجود دارد. همانطور که وزارت خارجه نیز بیانیه داده که مسافران از دو مرز دیگر زمینی سفر نکنند.

نماینده مردم خوی در مجلس خواستار حل مشکلات جاده ای مرز رازی از سوی وزیر راه و معاون اول رئیس جمهور شد و گفت:‌ حل این مشکلات حدودا 15 روز زمان می برد و بعد از آن اتوبوس و تریلی می‌توانند از این مرز عبور کنند. در حال حاضر صنایع و کارخانجات ما دچار مشکل هستند اما اگر این مسیر باز شود، مسافر و بار وکامیون به راحتی می توانند از مرز رازی منتقل شوند.

حسینی صدر با تاکید بر اینکه مردم بهتر است سفرهایشان به ترکیه را با کسب اطلاع از امن بودن منطقه انجام دهند، تصریح کرد: حد الامکان بهتر است سفر هوایی به این کشور در اولویت قرار گیرد. ضمن اینکه در استانبول و استان وان مشکل خاصی وجود ندارد اما در سایر استان های مرزی مشکلاتی هست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه همچنین از نامه خود به وزیر خارجه و سفیر ترکیه در ایران خبر داد که بر اساس آن درخواست تامین امنیت مردم را مطرح کرده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت ترکیه باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ جان مردم انجام دهد، افزود: متاسفانه برخی هموطنان ما در این کشور دچار آسیب شدند کامیون هایشان را به آتش کشیدند و به راننده ها آسیب زدند و حتی ممکن است افرادی کشته شده باشند که حق و حقوق همه آن‌ها باید تامین شود.

انتهای پیام

کد N917935

وبگردی