آفتاب

کشته شدن 50 شبه‌نظامی و 6 سرباز به دنبال عملیات جدید ارتش افغانستان

کشته شدن 50 شبه‌نظامی و 6 سرباز به دنبال عملیات جدید ارتش افغانستان

وزارت دفاع افغانستان امروز (سه‌شنبه) از کشته شدن 50 شبه‌نظامی و 6 سرباز ارتش این کشور درجریان عملیات نظامی ظرف 24 ساعته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا،‌ وزارت دفاع افغانستان در این بیانیه اعلام کرد: ارتش افغانستان عملیات نظامی در 24 ساعته گذشته انجام داده و 50 تروریست را از پای درآورد. همچنین در این عملیات 38 شبه نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

کارشناسان ارتش افغانستان 32 بمب و مین کنار جاده ای را کشف و خنثی کردند و چندین قبضه سلاح و مهمات را نیز کشف و ضبط کردند. در این عملیات همچنین 6 تن از نیروهای ارتش افغانستان در جریان انفجار بمب کنار جاده ای و تیراندازی جان باختند. طالبان افغانستان تاکنون درباره این حملات اظهارنظر نکرده است.

خشونت طالبان در افغانستان همچنان ادامه دارد. نیروهای امنیتی افغان در ولایات دورافتاده این کشور به پاکسازی شبه نظامیان پرداخته تا به تامین و برقراری امنیت بپردازند. طالبان مسئول بمب گذاری و حملات مسلحانه است.

روز دوشنبه نیز در جریان انفجار عامل انتحاری در نزدیکی فرودگاه بین المللی کابل،‌پایتخت افغانستان پنج غیرنظامی کشته و16 تن دیگر نیز مجروح شده اند.

انتهای پیام

کد N917918

وبگردی