آفتاب

اعلام وضعیت اضطراری در فرگوسن آمریکا

اعلام وضعیت اضطراری در فرگوسن آمریکا

پلیس فرگوسن آمریکا با شدت گرفتن درگیری ها و بازداشت 56 تن از تظاهرکنندگان در روز سالگرد این نا آرامی ها، در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی سی ان ان، پلیس فرگوسن پس از ادامه ناآرامی ها در روز سالگرد درگیری های واقعه فرگوسن در این شهر، دوشنبه شب را حالت اضطراری اعلام کرد.
تظاهرکنندگان در سینت لوییس که در سالگرد واقعه فرگوسن در اعتراض به افزایش خشونت های نژادپرستانه پلیس علیه شهروندان سیاه پوست در آمریکا در تلاش برای راهپیمایی مسالمت آمیز بودند با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.
تظاهرکنندگان در دومین روز ناآرامی ها که در ادامه درگیری های یکشنبه شب گذشته و شلیک پلیس به یک نوجوان 18 ساله سیاهپوست دیگر شدت یافته است، با پرتاب سنگ و بطری های آب یخ بسوی پلیس با آنان درگیر شدند و نیروهای پلیس نیز باشلیک گاز اشک آور به مقابله با آنان پرداختند.
حدود 200 تن از تظاهرکنندگان با راهپیمایی از کلیسای جامع در دادگستری این شهر با حمل پلاکارد و سردادن شعار هایی همچون «اینجا هنوز نژادپرستی زنده است» خواستار اقدام دستگاه قضایی آمریکا در این ارتباط شدند.
پلیس فرگوسن تا این لحظه دستگیری 56 نفر از تظاهرکنندگان در دادگستری را تایید کرده است.
اواخر روز دوشنبه، تایرون هریس نوجوان 18 ساله مورد هدف پلیس قرار گرفت که هم اکنون در بیمارستان بسر می برد و حال وی نیز وخیم گزارش شده است.
پلیس این نوجوان را به 10 مورد جرم از جمله تیراندازی بسوی ماموران امنیتی متهم کرده است.
به گفته پدر تایرون هریس، وی دوست صمیمی مایکل بران نوجوان سیاهپوستی است که سال گذشته با وجود تسلیم خود و بالاگرفتن دستهایش در مقابل پلیس، مورد هدف 6 گلوله پلیس سفید پوست قرار گرفت و کشته شد.

4949

کد N917871

وبگردی